235459

در بازار جهانی طلا دوباره ورق برگشت

کاهش دوباره طلا با خیز دلار

دنیای معدن: طلا امروز سه‌شنبه با افزایش ارزش دلار و بازده اوراق قرضه و تاثیر آن بر جذابیت شمش، کاهش یافت و سرمایه‌گذاران منتظر نشانه‌های بیشتری در مسیر افزایش نرخ بهره فدرال رزرو هستند.

به گزارش دنیای معدن، بهای هر اونس طلا تا ساعت ۷ صبح به وقت شرقی با ۲.۲ درصد کاهش به ۱۷۰۷ دلار و ۱۰ سنت رسید و طلای آمریکا نیز با ۰.۱۳ درصد کاهش به ۱۷۰۸ دلار و ۱۰ سنت رسید.

دلار در برابر رقبای خود ۰.۱ درصد افزایش یافت و شمش با قیمت دلار را برای خریداران دارای ارزهای دیگر گران‌تر کرد. بازدهی خزانه‌داری ایالات‌متحده در حالی افزایش یافت که داده‌های اقتصادی خوشایند هفته گذشته منتشر شد و دوره ای آرام از سوی فدرال رزرو زمینه را برای ریسک‌پذیری فراهم کرد.

مقامات فدرال رزرو روز جمعه اعلام کردند که احتمالا در نشست سیاستی آتی خود به افزایش نرخ بهره ۷۵ واحدی پایبند خواهند بود، هر چند که نرخ بالای تورم اخیر همچنان می‌تواند افزایش بیشتری را نسبت به پیش‌بینی‌ها در اواخر سال تضمین کند.

اگر چه طلا به عنوان یک محافظ تورم در نظر گرفته می‌شود اما نرخ‌های بهره بالاتر و بازده اوراق قرضه، هزینه فرصت نگهداری شمش را افزایش می‌دهد که سودی ندارد.

بر اساس گزارش رویترز، داده‌ها نشان می‌دهد که احساسات سازندگان خانه در ایالات‌متحده در ماه جولای به پایین‌ترین سطح خود از ماه‌های اولیه همه‌گیری ویروس کرونا کاهش یافته است زیرا تورم بالا و شدیدترین هزینه‌های استقراض در بیش از یک دهه گذشته، ترافیک مشتریان را تقریبا متوقف کرده است.

 اس پی دی آر گلد تراست، بزرگ‌ترین صندوق سرمایه‌گذاری تحت پشتوانه طلا در جهان، اعلام کرد که دارایی‌های آن ۰.۵ درصد کاهش یافت و از ۱۰۱۴.۲۸ تن در روز جمعه به ۱۰۰۹.۰۶ تن در روز دوشنبه رسید.

در بازار سایر فلزات ارزشمند، بهای هر اونس نقره با ۰.۱ درصد کاهش به ۱۸.۶۶ دلار رسید، پلاتین با ۰.۲ درصد کاهش به ۸۶۰ دلار  و ۸۸ سنت رسید و پالادیوم با ۰.۶ درصد افزایش به ۱۸۶۵ دلار  و ۸۳ سنت رسید./ایسنا

 

دیدگاهتان را بنویسید