231719

طلا سکوت را شکست

دنیای معدن: قیمت طلا امروز دوشنبه در اولین دقایق بازگشایی بازار ثابت بود اما روند کاهشی را در پیش گرفت زیرا بازدهی دلار و خزانه داری پس از اینکه گزارش حقوق و دستمزد ایالات‌متحده، انتظارات افزایش شدید نرخ را افزایش داد، کاهش یافت. اگرچه بحران اوکراین و گفتگوها در مورد تحریم‌های بیشتر علیه روسیه از تقاضای پناهگاه امن حمایت کرد.

به گزارش دنیای معدن، هر اونس طلا برای تحویل فوری در ساعت ۷ و ۴۴ دقیقه صبح به وقت شرقی با ۶.۸۰ درصد کاهش به ۱۹۱۸ دلار و ۸۰ سنت رسید و در ساعت ۱۰ و ۴۰ دقیقه صبح با کاهش ۸.۱۰ درصدی به ۱۹۱۷ دلار و ۵۰ سنت رسید.

در معاملات آتی آمریکا نیز با ۰.۳۵ درصد کاهش به ۱۹۱۹ دلار و ۸۰ سنت رسید رسید و سپس با کاهش ۰.۴۲ درصدی به ۱۹۱۸ دلار و ۵۰ سنت رسید.

با افزایش بازدهی خزانه‌داری ایالات‌متحده و انتظارات افزایش سریع نرخ بهره، دلار شروعی قوی در هفته داشت. دلار قوی‌تر باعث می‌شود طلا برای دارندگان ارز جذابیت کمتری داشته باشد، در حالی که بازدهی بالاتر، هزینه فرصت نگهداری شمش بدون بازده را افزایش می‌دهد.

جفری هالی، تحلیلگر ارشد OANDA گفت: در حالی که درگیری در اروپای شرقی ممکن است باعث کاهش قیمت طلا شود، اکنون کاملا واضح است که ورودی‌های قیمت‌گذاری اصلی طلا تحت تاثیر بازدهی بالاتر آمریکا و افزایش دلار آمریکا قرار گرفته است.

داده‌ها نشان داد که نرخ بیکاری در ایالات‌متحده در ماه گذشته به کمترین میزان در دو سال اخیر و  ۳.۶ درصد رسیده است و دستمزدها مجدد شتاب می‌گیرد سرمایه‌گذاران شرط می‌بندند که تصمیم فدرال رزرو برای مقابله با تورم افزایش شدید نرخ‌ بهره ۵۰ واحدی خواهد بود.

وانگ تائو، تحلیلگر فنی رویترز اظهار کرد: طلا ممکن است به ۱۸۹۸ دلار سقوط کند زیرا سطح حمایتی خود را از ۱۹۲۴ دلار در هر اونس شکسته است.

در هند، تقاضای فیزیکی طلا هفته گذشته بهبود یافت زیرا قیمت‌های داخلی آخر هفته کاهش یافت، در حالی که خرید در چین به دلیل محدودیت‌های کرونایی کاهش یافت.

بهای فلز نقره با ۰.۲ درصد کاهش به ۲۴.۵۷ دلار در هر اونس رسید و پلاتین ۰.۱ درصد کاهش یافت و به ۹۸۴ دلار و ۴۹ سنت رسید و پالادیوم با ۱.۳ درصد افزایش به ۲۳۰۶ دلار و ۱۹ سنت رسید.

 

دیدگاهتان را بنویسید