230943

ثبات طلا در روزهای آخر هفته

دنیای معدن: قیمت طلا با نگرانی از پیشرفت مذاکرات روسیه و اوکراین، نزدیک به ۲۰۰۰ دلار در هر اونس ثابت ماند.

به گزارش دنیای معدن، بهای هر اونس طلا برای تحویل فوری با ۱۰.۸۰ درصد کاهش، به ۱۹۸۶ دلار و ۴۰ سنت رسید. بهای معاملات این بازار تا مرز ۲۰۵۳ دلار و ۹۹ سنت صعود کرده بود.

در بازار معاملات آتی آمریکا، بهای هر اونس طلا با ۰.۵۴ درصد کاهش، به ۱۹۸۷ دلار و ۴۰ سنت رسید. بهای معاملات این بازار روز پنج‌شنبه با ۰.۹ درصد افزایش، در ۲۰۶۱ دلار و ۴۰ سنت بسته شده بود. این به روزرسانی قیمت طلا در ساعت ۹ صبح به وقت شرقی است.

طلا روز پنج‌شنبه نزدیک به سطح ۲۰۰۰ دلار در هر اونس ثابت ماند زیرا جذابیت پناهگاه امن آن با عدم پیشرفت در مذاکرات بین روسیه و اوکراین حمایت می‌شود. هر اونس طلا پس از افت سه درصدی در روز چهارشنبه در ۱۹۹۲.۳۷ دلار ثابت ماند و قیمت طلای آمریکا با ۰.۵ درصد افزایش به ۱۹۹۸.۶۰ دلار رسید. هجوم به سمت دارایی‌های امن در اوایل این هفته، طلا را به رکوردی نزدیک کرد که در آگوست ۲۰۲۰ به ثبت رسید.

جیم ویکوف، تحلیلگر ارشد موسسه کیتکو متالز گفت: ارقام تورم یک عنصر صعودی اساسی برای طلا هستند، با این حال، ژئوپلیتیک بر داده‌های اقتصادی غلبه کرده است و سرمایه‌گذاران اکنون منتظر بیانیه سیاست بعدی فدرال رزرو در ۱۶ مارس هستند.

قیمت فلز پالادیوم ۰.۴ درصد کاهش یافت و به ۲۹۲۴.۷۰ دلار در هر اونس رسید. این فلز روز دوشنبه به دلیل ترس از اختلال در عرضه از سوی تولیدکننده بزرگ روسیه به رکورد ۳۴۴۰.۷۶ دلار رسید.

الی تسفایه، استراتژیست ارشد بازار در کمپانی  RJO Futures، گفت: به طور کلی، طلا و پالادیوم هنوز قوی هستند و ویژگی‌های تکنیکال به بهبود آنها اشاره می‌کند و افزود که قیمت روز پنج‌شنبه احتمالا روند رو به جلو را خواهد داشت. هر اونس نقره با ۰.۵ درصد افزایش به ۲۵.۸۵ دلار رسید، در حالی که پلاتین ۰.۴ درصد کاهش یافت و به ۱۰۷۱.۴۵ دلار رسید.

 

دیدگاهتان را بنویسید