227519

دستور قضایی نظارت بر توسعه معدن طلای قروه صادر شد

دنیای معدنــ رئیس کل دادگستری استان کردستان خواستار نظارت بیشتر بر طرح توسعه معدن طلای قروه شد.

به گزارش دنیای معدن، حجت الاسلام و المسلمین سیدحسین حسینی پیش ازظهر امروز در سومین جلسه شورای حفاظت از اراضی ملی و منابع طبیعی با تاکید بر حفاظت جدی از منابع طبیعی استان کردستان که در مجتمع قدوسی این شهر برگزار شد، اظهار داشت: دستگاه قضایی براساس قانون و وظایف در راستای دفاع از حقوق عامه و بیت المال و اموری که منافع ملی و عمومی باید لحاظ شود، ورود جدی دارد.

وی به فلسفه تشکیل شورای حفظ اراضی ملی و منابع طبیعی که بیت المال محسوب می شود پرداخت و افزود: این اقدام به خاطر حفظ اموال ملی برای نسل های آینده و دفاع از حقوق عامه بوده و این موضوع در قانون برای قوه قضاییه تعریف شده است.

رئیس کل دادگستری استان کردستان در خصوص معدن طلای شهرستان قروه گفت: این معدن ارزشمند یک سرمایه ملی و استانی محسوب شده و در بررسی طرح توسعه این معدن همه ادارات عضو شورای حفاظت از اراضی ملی باید دخیل باشند.

وی به تقاضای شرکت سرمایه گذار مبنی بر توسعه معدن اشاره کرد و بیان داشت: باید ابتدا عملکرد سرمایه گذار در طول سال های گذشته و احراز صلاحیت این شرکت برای اقدامات جدید در قالب طرح توسعه و بخش دوم بررسی کارشناسی طرح توسعه از این جهت که ضمن داشتن توجیه فنی و کارشناسی، تبعات منفی برای منطقه و استان از حیث مسائل زیست محیطی منابع آب و سایر مسائل فنی به همراه نداشته باشد.

حسینی تاکید کرد: باید این دو موضوع ظرف حداکثر 20 روز در قرارگاه حقوقی و فنی ذیل شورا با اخذ نظرات همه دستگاه های ذی ربط مورد بررسی قرار گرفته و سپس بلافاصله نتیجه در جلسه شورای حفظ حقوق بیت المال استان جهت اتخاذ تصمیم نهایی مطرح شود.

وی در بخش دیگری از سخنان خود به قلع و قمع های صورت گرفته در استان از ابتدای سال جاری تاکنون اشاره کرد و افزود: خوشبختانه با اقدامات مناسب شورای حفاظت از اراضی ملی و منابع طبیعی استان کردستان در این مدت 142 مورد ساخت و ساز غیرمجاز به مساحت بیش از 8 هکتار به ارزش تقریبی بیش از 79 میلیارد تومان رفع تصرف شده است.

رئیس شورای حفظ حقوق بیت المال استان کردستان ورود دستگاه قضایی به مسائل مختلف را ناشی از دستورات رئیس قوه قضاییه عنوان کرد و یادآور شد: دغدغه مندی دستگاه قضایی برای مسائل مختلف در جامعه و برخورد با کم کاری و یا سوء استفاده در امور مختلف از دیگر دلایل ورود دستگاه قضایی است.

قیمت واقعی نباید فقط برای فولادسازان باشد/ اجحاف در حق سهامداران معدنیمعاون وزیر صنعت: 5000 معدن غیرفعال در کشور شناسایی شد

اسماعیل زارعی کوشا، استاندار کردستان نیز در این جلسه با تاکید بر اینکه خروجی این شورا باید منجر به سرمایه گذاری، توسعه، تحول و اشتغال در کردستان باشد، اظهار داشت: سرمایه گذاران در استان با احساس امنیت کافی اقدامات قانونمند خود را انجام دهند و از تضییع حقوق عامه و بیت المال به هر نحوی جلوگیری کنند.

وی با بیان اینکه استانداری دستگاه قضایی را به عنوان پشتوانه توسعه خود می داند، گفت: اقدامات دستگاه های مختلف اجرایی نیز همزمان باید در راستای حفظ حقوق بیت المال و توسعه کردستان باشد.

استاندار کردستان خواستار دوری از اختلاف و تفرقه شد و تصریح کرد: موضوعات اختلافی مابین دستگاه های اجرایی نباید به دستگاه قضا کشیده شود بلکه در چارچوب استانداری حل و فصل و بار سنگینی به دوش دستگاه قضا اضافه نشود.

برخی از مسئولاناستانی نیز در این جلسه به بیان نقطه نظرات خود در راستای طرح توسعه معدن طلای قروه پرداختند.

 

دیدگاهتان را بنویسید