223534

تداوم کاهش قیمت طلا در آستانه تصمیم بانک مرکزی آمریکا

دنیای معدن: قیمت طلا در معاملات روز چهارشنبه بازار جهانی که معامله گران در آستانه اعلام نتیجه نشست سیاست پولی بانک مرکزی آمریکا محتاط بودند، کاهش یافت.

به گزارش دنیای معدن، بهای هر اونس طلا برای تحویل فوری با ۰.۴ درصد کاهش، به ۱۷۸۰ دلار و ۹۰ سنت رسید.

در بازار معاملات آتی آمریکا، هر اونس طلا با ۰.۴ درصد کاهش، ۱۷۸۱ دلار و ۳۰ سنت بود. بهای معاملات این بازار شب گذشته با ۰.۴ درصد کاهش، در ۱۷۸۹ دلار و ۴۰ سنت بسته شده بود.

انتظار می رود بانک مرکزی آمریکا بعدازظهر روز چهارشنبه در پایان نشست سیاست پولی دو روزه خود، آغاز تعدیل تدابیر محرک مالی را اعلام کند. بانک مرکزی آمریکا احتمالا خرید ماهانه اوراق قرضه را هر ماه تا اواسط سال ۲۰۲۲ به میزان ۱۵ میلیارد دلار کاهش خواهد داد. سرمایه گذاران همچنین به دنبال نشانه هایی از زمان افزایش نرخهای بهره برای مهار فشارهای تورمی رو به رشد هستند.

هیتش جین، تحلیلگر شرکت "یس سکیوریتیز" در این باره گفت: طلا در کوتاه مدت تحت فشارهای کاهشی می ماند زیرا بانکهای مرکزی متعددی به عادی سازی سیاست پولی اقدام می کنند و به تدریج خرید اوراق قرضه را تعدیل می کنند. اما اگر بازارهای اوراق قرضه در انتظاراتشان برای تورم بالاتر و رشد پایینتر و رکود تورمی در سالهای پیش رو حق داشته باشند، برای طلا مثبت خواهد بود. بازده پایین تر اوراق قرضه بلندمدت منعکس کننده نگرانیها نسبت به رکود تورمی است.

بر اساس گزارش رویترز، فعالان بازار همچنین به نشست سیاست پولی روز پنج شنبه بانک مرکزی انگلیس چشم دوخته اند. آماری که منتشر شد از دور از انتظار بودن رشد چشمگیر بیکاری حکایت داشت و احتمال نخستین افزایش نرخهای بهره از سوی یک بانک مرکزی بزرگ از زمان آغاز بحران شیوع ویروس کرونا را تشدید کرد.

در بازار سایر فلزات ارزشمند، هر اونس نقره برای تحویل فوری با ۰.۵ درصد کاهش، به ۲۳ دلار و ۴۰ سنت رسید. هر اونس پلاتین برای تحویل فوری با ۰.۴ درصد افزایش، ۱۰۳۴ دلار و سه سنت معامله شد. هر اونس پالادیم برای تحویل فوری با ۰.۶ درصد افزایش، به ۲۰۲۲ دلار و ۵۳ سنت رسید.

 

دیدگاهتان را بنویسید