223078

تعطیلی معدن طلای ساریگونی قروه تکذیب شد

دنیای معدن: نماینده ایران در معدن طلای ساریگونی قروه خبر تعطیلی معدن طلا را تکذیب کرد.

به گزارش دنیای معدن، محمد فاضلی در گفت وگویی در قروه اظهار داشت: روز گذشته اعضای شورای اسلامی روستاهای اطراف معدن و شهرستان قروه بعنوان مطالبه ۱۵ درصدی سهم مردم از معدن درخواست خود را به مسئولان معدن طلا اعلام کردند.

وی در ادامه تصریح کرد: روز گذشته خبری مبنی بر تعطیلی معدن طلای ساریگونی به دلیل اعتراضات مردمی در برخی رسانه ها و فضای مجازی منتشر شد که صحت ندارد و تنها بحث روز گذشته مطالبه و خواسته مردم از طریق شوراهای اسلامی قروه و روستاهای بخش دلبران مطالبه شد .

وی با اشاره به پرداخت حقوق قانونی مردم از سهم معدن طلای ساریگونی افزود: بر اساس تبصره ۶ قانون ۱۴ معادن، ۱۵ درصد از درآمد معدن طلا به دولت پرداخت شده اما طبق شواهد، از سوی دولت تدبیر و امید به مردم شهرستان قروه و روستاهای حاشیه معدن طلای ساریگونی پرداخت نشده است.

فاضلی اظهار کرد است: امید است با پیگیری های دولت جدید مطالبات مردم از معدن طلای ساریگونی قروه به مردم پرداخت شود چرا که بارها رئیس جمهور در سخنرانی هایش به این مطالبه قانونی مردم اشاره کرده و نمایندگان مردم در دولت جدید نیز پیگیر این مطالبه و خواسته مردم هستند.

معاون امور معادن سازمان صمت کردستان نیز در این زمینه گفت: هیچ گزارشی مبنی بر تعطیلی معدن طلای ساریگونی قروه گزارش نشده است و فعالیت این معدن همچنان به قوت خود باقی است.

مهدی سیفی در ادامه افزود: تنها خواسته مردم مناطق حاشیه معدن طلای ساریگونی قروه مطالبه مردمی و پرداخت حقوق ۱۵ درصدی از سوی دولت برای منطقه است.

گفتنی است، سالانه حدود ۵ تن طلا در معدن طلای ساریگونی قروه تولید می شود که ۸۰ درصد آن سهم شرکت قزاقی و ۲۰ درصد آن سهم ایران است.

 

دیدگاهتان را بنویسید