239731

مدیرعامل شرکت گاز استان قم:

گاز نیروگاه برق و صنایع سیمان قم قطع شد

دنیای معدن-مدیرعامل شرکت گاز استان قم گفت: گاز نیروگاه برق و صنایع سیمان قم برای کمک به گازرسانی به مشترکان خانگی قطع شد.

به گزارش دنیای معدن، مرتضی خوش لهجه در دیدار با آیت الله سعیدی تولیت حرم حضرت معصومه (س) مصرف روزانه گاز استان قم را ۱۵ میلیون متر مکعب در روز دانست که با قطع گاز در نیروگاه برق و صنایع سیمان به ده میلیون متر مکعب رسیده است.

مدیرعامل شرکت گاز استان از بسته های تشویقی شرکت ملی گاز برای مشترکین کم مصرف خبر داد و گفت: مردم با صرفه جویی در مصرف گاز می توانند تا ۴۰ درصد هزینه گاز مصرفی خود و اگر مصرف کمتری داشته باشند به صورت رایگان از نعمت گاز برخوردار باشند.

او افزود: طبق قوانین شرکت ملی گاز مشترکین عضو کمیته امداد و بهزیستی هم اگر در محدوده مجاز گاز مصرف کنند می توانند به صورت رایگان خانه هایشان را گرم کنند.

مرتضی خوش لهجه تاکید کرد: استان قم به دلیل موقعیت جعرافیایی در بخش مصارف خانگی دچار افت فشار گاز نیست، ولی صرفه جویی هم استانی ها باعث می شود هموطنانی که که در انتهای شبکه مصرف در شمال غرب، غرب و شرق کشور هستند دچار قطعی گاز نشوند و این نعمت الهی به صورت عادلانه تقسیم شود.

مدیرعامل شرکت گاز با اشاره به اینکه در حال حاضر ۵۰۰ هزار مشترک گاز در استان از این نعمت برخوردارند، گفت: ۹۹ و نیم درصد جمعیت شهری و ۹۲ درصد جمعیت روستایی تحت پوشش شبکه گاز قرار دارد و با توجه به تقسیم بندی که شرکت ملی گاز ایران انجام داده قم جزو استان های سبز محسوب می شود.

تولیت حرم مطهر حضرت معصومه (س) هم در این دیدار ضمن تاکید بر صرفه جویی گاز در خانه ها و مراکز دولتی و صنایع، خواستار اصلاح زیرساخت های آب، برق و گاز کشور شد.

آیت الله سعیدی تاکید کرد: استقرار برخی صنایع در استان که از یک سو با شرایط و اقلیم قم سازگاری ندارد و از سویی دیگر مصرف منابع انرژی را بالا می برد باید اصلاح شود.

 

دیدگاهتان را بنویسید