238658

عرضه و تقاضا در بازار سیمان متعادل شد

دنیای معدن: به اعتقاد کارشناسان قیمت های عرضه شده سیمان در بورس کالا روند صعودی نداشته و به همراه تعادل در عرضه و تقاضای سیمان، وضعیت بازار مثبت است.

به گزارش دنیای معدن، آقای محمد علی بد، کارشناس حوزه سیمان، با اشاره به اینکه هم اکنون بازار سیمان در آرامش قیمتی قرار دارد، گفت: قیمت های عرضه شده در بورس کالا روند صعودی نداشته و به همراه تعادل در عرضه و تقاضای سیمان وضعیت بازار مثبت است.

وی با بیان اینکه به نظر می رسد برای ثبات تعادل در بازار سیمان باید اصلاحاتی در قیمت های پایه در بورس کالا انجام شود، افزود: با اصلاح این موضوع تنش قیمتی در بخش سیمان مدیریت خواهد شد.

این کارشناس سیمان در ادامه صحبت های خود به فرارسیدن فصل سرما اشاره کرد و گفت: تأمین سوخت واحد های تولیدی یکی از نگرانی های مهم آن ها در فصل سرما است که در این زمینه دولت می تواند با ارائه مازوت قیمت مناسب این نگرانی را برطرف کند. علاوه بر این با ارائه مشوق هایی می تواند مسیر توسعه واحد ها را با سرعت بیشتری همراه کند.

وی اضافه کرد: در ۷ ماهه امسال میزان تولید واحد های تولیدی ۴۳ میلیون و ۳۰۰ هزار تن است که در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته شاهد رشد تولید نیز بوده ایم. این موضوع نشان می دهد با مدیریت عرضه و تقاضا و رفع مشکلات واحد ها، شاهد افزایش بیشتر تولید و حضور پررنگ تر در بازار های صادارتی خواهیم بود.

 

دیدگاهتان را بنویسید