235348

شاخص سیمان توان عبور از سقف کانال خود را نداشت

دنیای معدن: تحلیلگر بازار سرمایه گفت: شاخص صنعت سیمان به سقف کانال بلند مدت خود رسیده و ناتوان از شکست سقف، به داخل کانال بازگشته است.

به گزارش دنیای معدن، آقای علی ملک‌لی گفت: گروه سیمان شامل ۳۱ شرکت  است که شاخص‌ترین آن‌ها نمادهای سیتا، ستران، سغرب و ... هستند. شاخص این گروه هم اکنون در ارتفاع ۱۰ هزار و ۴۰۰ واحد قرار دارد که با سقف تاریخی خود در سال‌های گذشته (عدد ۱۴ هزار واحد) حدود ۲۵ درصد فاصله دارد و در بین صنایع بورسی عملکرد مطلوبی نداشته است.

به گفته او از نظر تکنیکالی، شاخص سیمان به سقف کانال بلندمدت خود رسیده و ناتوان از شکست سقف، به داخل کانال بازگشته است که در همین حوالی حمایت "ابرکومو" را دارد. چنانچه این حمایت از دست برود، انتظار داریم شاخص تا محدوده کف کانال خود بازگشت داشته باشد که به ترتیب حمایت‌های ۷ هزار و ۵۰۰ و ۶ هزار و ۱۰۰ واحد را پیش‌روی خود دارد. البته چنانچه وضعیت صادرات این صنعت و همچنین موانع تولیدی برطرف شود، انتظار می‌رود با شکست سقف این کانال، به رشد خود ادامه داده و اولین هدف رسیدن به سقف بلندمدت خود (محدوده ۱۴ هزار واحد)  را دنبال کند.

او گفت: با توجه به اینکه کشور ایران جزء ۱۰ کشور برتر تولید کننده سیمان است، اما بحث تحریم‌ها مانع صادرات خوب این محصول به کشور‌های خارجی می‌شود که این مورد می‌تواند چالشی بزرگ برای صعنت سیمان به حساب آید. همچنین قطعی زمان‌بندی شده برق کارخانه‌های تولیدی سیمان در تابستان نیز بر این صنعت تاثیر منفی گذاشته است.

دیدگاه‌های فوق صرفا تکنیکالی بوده و عوامل زیادی در رشد یا عدم رشد این صنعت دخیل است .

 

دیدگاهتان را بنویسید