234392

عرضه‌‌‌های گسترده و مستمر سیمان در بورس‌کالا

دنیای معدن- دبیر انجمن صنفی کارفرمایان صنعت سیمان گفت:‌‌‌ با تامین‌شدن برق موردنیاز تولید سیمان و همچنین عرضه گسترده سیمان در بورس‌کالا طی یکشنبه هفته آینده، شاهد تعادل مناسب این بازار خواهیم بود.

به گزارش «دنیای معدن»، عبدالرضا شیخان افزود:‌‌‌ شایعه قطعی برق صنایع سیمانی در هفته‌‌‌های گذشته، به افزایش قیمت این کالای ساختمانی منجر شد. به گفته این مقام صنفی، شایعات سبب شد تا خریداران با ورود به بورس‌کالا میزان خرید زیادی انجام دهند و قیمت‌ها را بالا ببرند، همچنین عرضه سیمان به بازار کاهش یافت.

 

وی ادامه‌‌‌داد: با ابطال حدود ۶۰معامله سیمانی از سوی بورس‌کالا در هفته جاری، عرضه‌‌‌های ابطال‌شده همراه با کف عرضه ۳/ ۱میلیون تنی هفتگی در روز یکشنبه آینده (۲۹خردادماه) عرضه خواهد شد که به‌‌‌طور قطع این میزان عرضه که بیش از حد است، به شکسته‌شدن قیمت‌ها منجر خواهد شد. یک‌میلیون و ۵۲‌هزار تن سیمان در بورس‌کالا عرضه شده بود که ۵۳۸‌هزار تن آن تایید شد و بقیه به دلیل غیرمنطقی بودن قیمت‌ها مورد تایید قرار نگرفت. دبیر انجمن صنفی کارفرمایان صنعت سیمان همچنین بیان ‌‌کرد: در جلسه اخیر اعضای این انجمن با وزیر نیرو و برخی معاونان، مقرر شد برق موردنیاز برای معادل تولید ۵میلیون تن سیمان تامین شود. وی خاطرنشان ‌‌‌کرد:‌‌‌ با مدیریت دیماند اختصاص‌یافته از سوی واحدهای تولیدکننده سیمان و همچنین شرکت‌های برق منطقه‌‌‌ای، خللی در تولید سیمان به وجود نخواهد آمد و التهابات موجود در این زمینه فروکش خواهد کرد. صنعت سیمان با ۷۰‌درصد دیماند برق خریداری‌شده نیز می‌‌‌تواند تولید خود را مدیریت کند تا شاهد توقف کارخانه‌ها و التهاب بازار نباشیم.

 

 

دیدگاهتان را بنویسید