231658

موفقیت صنعت سیمان با ورود به بورس کالا/ دستیابی به ثبات نسبی در بازار سیمان با تخصیص برق و سوخت پایدار

دنیای معدن-دبیر انجمن صنفی کارفرمایان صنعت سیمان گفت: سال ۱۴۰۰ برای صنعت سیمان سال نسبتاً خوبی بود، زیرا سیمان وارد بورس کالا شد و از فروش سنتی به فروش بورسی ورود پیدا کرد که این امر یکی از موفقیت های صنعت سیمان در سال ۱۴۰۰ محسوب می شود.

به گزارش دنیای معدن، عبدالرضا شیخان در گفت وگویی، در خصوص راهکاری برای افزایش تولید سیمان در سال ۱۴۰۱، گفت: سال ۱۴۰۰ برای صنعت سیمان سال نسبتاً خوبی بود، زیرا سیمان وارد بورس کالا شد و از فروش سنتی به فروش بورسی ورود پیدا کرد که این امر یکی از موفقیت های صنعت سیمان در سال ۱۴۰۰ محسوب می شود. وی افزود: التهابات در بازار سیمان به شرایط تأمین سوخت و برق کارخانه های تولید سیمان باز می گردد بنابراین هراندازه محدودیت زیاد باشد توان تولید و عرضه سیمان کاهش پیدا می کند و در نهایت قیمت ها در بازار دچار نوسان می شود.

دبیر انجمن صنفی کارفرمایان صنعت سیمان بیان کرد: برای دستیابی به ثبات نسبی و روند معقول قیمت در بازار سیمان باید برق و سوخت پایدار به صنعت سیمان اختصاص داده شود.

شیخان اظهار کرد: امیدواریم در سال ۱۴۰۱ با سیاست های دولت سیزدهم و تأمین سوخت جایگزین از ابتدای سال جهت پر کردن ذخایر موجود دیگر مشکل سوختی در زمستان نداشته باشیم تا در صورت قطعی گاز از سوخت جایگزین استفاده کنیم تا تولید کاهش پیدا نکند.

وی در خصوص تأمین برق کارخانه های تولید سیمان بیان کرد: امیدواریم سیاست های دولت سیزدهم در سال ۱۴۰۱ به گونه ای باشد که برق را به صورت مدیریت شده و پایدار به کارخانه های سیمان تخصیص دهیم.میزان

 

دیدگاهتان را بنویسید