226723

سیمان تهران اگر به فعالیت ادامه دهد، باید با مردم مجاور تطبیق یابد

دنیای معدن: رئیس شورای اسلامی شهرستان ری با تاکید بر اینکه سیمان تهران اگر می خواهد به فعالیت ادامه دهد باید با مردم مجاور تطبیق یابد گفت: با اقدامات قانونی و لازم باید ملزومات برای سیمان تهران فراهم شود تا این کارخانه بداند باید با مردم مجاور خود را تطبیق دهد.

به گزارش دنیای معدن، جعفر شربیانی رئیس شورای اسلامی شهرستان ری ظهر امروز در جمع خبرنگاران با اشاره به فعالیت کارخانه سیمان تهران در محدوده شهرستان ری و آلودگی های آن برای مردم منطقه اظهار کرد: از ابتدای دوره ششم نظر خود را در زمینه همجواری مردم و کارخانه اعلام نموده و همچنان نیز بر آن پایبند هستم.

وی گفت: کارخانه سیمان تهران در حدود سال های ۱۳۳۵ در آن محدوده استقرار یافته که خارج از بافت شهری بوده اما در ادوار گذشته شهرری گسترش یافته و تا مجاورت کارخانه سیمان تهران رسیده است.

رئیس شورای اسلامی شهرستان ری ادامه داد: کارخانه سیمان در سال های نخست در حدود ۳۰ کیلومتر با بافت شهری و روستایی فاصله داشته است اما باید توجه داشت که در ابتدای کار یک واحد تولید بوده در صورتی که در حال حاضر ۸ واحد تولیدی در این کارخانه وجود دارد که ۶ واحد آن فعالیت دارند.

شربیانی با بیان اینکه در شرایط اقتصادی فعلی شایسته نیست که مانع فعالیت کارخانه بزرگ سیمان باشیم تصریح کرد: تعداد قابل توجهی از مردم ری نیز در این کارخانه مشغول به کار هستند اما این به معنای مجوزی برای تضییع حقوق مردم نیست.

وی ادامه داد: فعالیت کارخانه سیمان در حال حاضر واجب و قابل توجیه است اما نباید حق زندگی و نفس کشیدن را از مردم ری و امین آباد گرفت.

رئیس شورای اسلامی شهرستان ری بیان کرد: در شرایط فعلی بهتر است استفاده از ابزار کافی و قوی سیمان تهران را به شدت مجاب کنیم که از فیلتراسیون به روز استفاده کند تا مردم از نظر زیست محیطی با مشکل مواجه نشوند.

شربیانی در ادامه گفت: اطلاعات دقیق که در این زمینه کسب شده نشان می دهد حتما از لوازمات مناسب در این کارخانه صورت نمی گیرد و در کنار استفاده از سوخت های غیر فسیلی برای ایام سرد سال که از نظر گازرسانی با مشکل مواجه می شویم، حتما از مازوت استفاده می شود.

وی افزود: در شورای شهر تهران پیگیری های متعددی انجام دادم که از خروجی های پسماند شهر تهران برای سوخت کارخانه سیمان استفاده شود زیرا که کارخانه هایی که در مجاور شهرها هستند باید از این برنامه ها استفاده کنند و از سوخت پاک استفاده کنند.

رئیس شورای اسلامی شهرستان ری در ادامه با تاکید بر اینکه سیمان تهران اگر می خواهد به فعالیت ادامه دهد باید با مردم مجاور تطبیق یابد گفت: با اقدامات قانونی و لازم باید ملزومات برای سیمان تهران فراهم شود تا این کارخانه بداند باید با مردم مجاور خود را تطبیق دهد.

شربیانی در پایان خاطرنشان کرد: باید با شیب ملایمی به دنبال جا به جا کردن سیمان تهران باشیم اما این اقدام در کوتاه مدت امکان پذیر نیست و باید در یک دهه یا دو دهه آینده تعریف شود.

 

دیدگاهتان را بنویسید