222812

ورود محیط زیست به موضوع آلایندگی کارخانه سیمان ایلام

دنیای معدن: مدیرکل حفاظت محیط زیست استان ایلام از ورود محیط زیست ایلام به موضوع آلایندگی کارخانه سیمان ایلام خبر داد.

به گزارش دنیای معدن، روز پنجشنبه کلیپی در فضای مجازی مبنی بر آلودگی شدید کارخانه سیمان ایلام منتشر شد که باعث واکنش های زیادی از سوی فعالان محیط زیستی شد.

در همین ارتباط مدیرکل حفاظت محیط زیست ایلام نیز در واکنش به آلایندگی کارخانه سیمان از پیگیری حقوقی آلایندگی سیمان و سایر صنایع استان خبر داد و گفت: ۳۰ میلیارد تومان اعتبار برای رفع نقص سیمان ایلام منظور شده است.

غلامرضا ابدالی گفت: ساعت ۹ صبح روز پنجشنبه به دلیل قطع برق و ترانس های الکتروفیلتر برای چند دقیقه شاهد ایجاد آلودگی بودیم که با پیگیری کارشناسان فنی، این مشکل حل شده است.

وی ضمن انتقاد از بروز آلودگی در این منطقه گفت: ایجاد آلودگی حتی در کوتاه مدت نیز سبب آسیب به مردم و منطقه شده و قابل توجیه نیست.

ابدالی اضافه کرد: با توجه به آلایندگی سیمان ایلام، علیه این واحد تولیدی در محاکم قضایی پرونده تشکیل شده است و سیمان ایلام نیز جزء صنایع آلاینده استان است.

وی با انتقاد به عملکرد مدیران در رفع نقص موجود گفت: ۳۰۰ میلیارد ریال از محل صندوق ملی محیط زیست برای رفع آلایندگی و کمک به تجهیز روند فیلتراسیون سیمان ایلام اعتبار اختصاص داده ایم، که این موضوع نیازمند پیگیری از طرف مدیران مجموعه است.

ابدالی در پایان ضمن تشکر از نگاه زیست محیطی مردم از صنایع استان خواست تلاش خود را برای خروج از لیست صنایع آلاینده به کار گیرند.

 

دیدگاهتان را بنویسید