224315

سیمان دوباره گران می شود!

دنیای معدن: برق چند واحد تولید سیمان قطع شده و این واحدهای تولیدی مجبور به استفاده از مازوت هستند. دبیر انجمن صنفی کارفرمایان سیمان می گوید: استفاده از مازوت موجب گران شدن سیمان می شود.

به گزارش دنیای معدن، افزایش مصرف گاز موجب شده گاز چند واحد سیمانی در شمال و شمال شرق کشور قطع شود. زمستان سال پیش هم سوخت صنایع به دلیل کمبود گاز قطع شد و پس از آن هم سیمان گران شد.

عبدالرضا شیخان، دبیر انجمن صنفی کارفرمایان سیمان در همین باره به تجارت نیوز می گوید: استفاده از مازوت تفاوت قیمت تولید و عرضه ما را زیاد می کند. به همین دلیل هم سیمان لاجرم گران می شود.

اوجی، وزیر نفت پیش از شروع پاییز از روزانه ۲۰۰ میلیون متر مکعب کسری گاز در زمستان خبر داده بود. پس از آن هم سخنگوی صنعت برق پیش از شروع زمستان اعلام کرد که احتمالا به دلیل کمبود گاز مجبور به سوزاندن مازوت در نیروگاه ها شویم.

مازوت سیمان را گران می کند؟

آن گونه که به نظر می رسد، سوزاندن مازوت همان آلترناتیو دولت برای صنایع بود. آلترناتیوی که بسیار گران بود و آلاینده های هوا را افزایش می داد.

سال پیش، با قطع گاز صنایع و توقف خط تولید سیمان، تقاضا چند روزی از عرضه پیشی گرفت و در نتیجه، سیمان نجومی گران شد. بعد از آن صنایع مجبور شدند برای تامین سوخت خود دست به سوزاندن مازوت بزنند.

 

دیدگاهتان را بنویسید