250759

معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری خراسان جنوبی مطرح کرد؛

تحول در حوزه گوهر سنگ با ورود سرمایه گذار/ احداث بازارچه گوهر سنگ

دنیای معدن- معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار خراسان جنوبی گفت: تحول در حوزه گوهر سنگ استان با ورود سرمایه گذار اجرایی می شود.

به گزارش دنیای معدن، جواد اشرفی شامگاه یکشنبه در دیدار با مدیر کل دفتر خدمات کسب و کار وزارت صمت گفت: در خراسان جنوبی به شکل گیری زنجیره های ارزش، توجه ویژه ای شده است که بعضی از آنها پیشران های حوزه اقتصاد و معیشت مردم می توانند باشند.

وی با اشاره به تشکیل کارگروه ملی زنجیره ارزش در کشور، افزود: در هر استانی به دو حوزه کشاورزی و صنعت و معدن توجه خاصی شده است اما گوهر سنگ خاص خراسان جنوبی تعریف شده است که ماده اولیه آن در در چهار شهرستان خراسان جنوبی وجود دارد.

به گفته وی چند ماه پیش مسابقات ملی سنگ های نیمه قیمتی به دلیل وجود زیر ساخت های آن در استان با همکاری ایمیدرو و با حضور حدود ۲۷۰ شرکت کننده از ۲۷ استان در فردوس برگزار شد.

وی تصریح کرد: در این راستا فعالان این حوزه علاوه بر آشنایی بیشتر با یکدیگر از تجربیات هم بهره گرفتند و در بخشی از آن ایده های مورد نظر ارائه و راهکارهای اجرای آنها بر روی گوهر سنگ ها بررسی شد.

معاون استاندار خراسان جنوبی خاطر نشان کرد: حدود ۱۰۰ کارگاه در این خصوص در سرایان، خوسف و خور، زیرکوه و فردوس وجود دارد و از محل اعتبارات میراث فرهنگی تسهیلاتی به آنها پرداخت شده است.

اشرفی تصریح کرد: برای اولین بار در استان گلنگ بازارچه گوهر سنگ در خور به زمین زده شده است تا توسط میراث فرهنگی در حاشیه جاده ترانزیتی، این بازارچه در مدت یک سال به بهره برداری برسد.

وی با بیان اینکه پایانه صادرات ویژه سنگ در منطقه ویژه اقتصادی بیرجند ایجاد شده است، خواستار برگزاری جلسه ای بعد از دهه فجر در تهران با حضور نمایندگان دستگاه های مربوط برای ایجاد هماهنگی لازم در این زمینه با هدف ورود سرمایه گذاران برای سرمایه گذاری در حوزه گوهر سنگ به خراسان جنوبی شد تا با انجام این کار حوزه سنگ های نیمه قیمتی خراسان جنوبی دچار تحول شود.

 

دیدگاهتان را بنویسید