244073

خراسان جنوبی میزبان مسابقات ملی مهارت در رشته تراش سنگ های قیمتی

دنیای معدن- مدیر کل آموزش فنی و حرفه ای خراسان جنوبی گفت: خراسان جنوبی مهر ماه میزبان برگزاری مسابقات ملی مهارت در حرفه تراش سنگهای قیمتی و نیمه قیمتی است.

به گزارش دنیای معدن، حسن کامرانی فرد صبح چهارشنبه در جمع خبرنگاران اظهار کرد: دپارتمان تراش سنگ های قیمتی خراسان جنوبی در شهرستان فردوس ۲۶ مهر ۱۴۰۲ میزبان برگزاری مسابقات کشوری تراش سنگ های قیمتی خواهد بود.

مدیر کل آموزش فنی و حرفه ای خراسان جنوبی بیان کرد: دبیرخانه دائمی سنگ های قیمتی و نیمه قیمتی در خراسان جنوبی دایر و شهر فردوس به عنوان شهر صنایع دستی گوهر سنگ ها معرفی شده است.

وی از وجود منابع طبیعی و معدنی غنی سنگ های قیمتی و نیمه قیمتی در استان و حضور صنعتگران توانمند و فعال در این حوزه و تجهیز دپارتمان ملی آموزشی تخصصی گوهر تراشی و گوهر شناسی با همکاری سازمان توسعه و نوسازی معادن و صنایع معدنی ایران (ایمیدرو) یاد کرد و گفت: بهترین شرایط برای برگزاری مسابقات ملی مهارت در این حرفه در استان مهیا است.

کامرانی فرد افزود: تقویت فرهنگ مهارت آموزی در این زمینه باعث جلوگیری از خام فروشی معادن منطقه و همچنین ایجاد اشتغال پایدار برای فعالان این صنعت خواهد بود.

وی افزود: تمامی افراد اعم از کارجوی شهری، کارجوی روستایی، دانشجویان و فارغ التحصیلان دانشگاهی، زنان خانه دار، جامعه هدف کمیته امداد و بهزیستی، دانش آموزان، سربازان پادگان ها، زندانیان، شاغلان صنایع و صنوف و کسانی که به دنبال مهارت هستند، می توانند با مهارت آموزی در این حرفه و ایجاد یک کارگاهی کوچک به اشتغال دست پیدا کنند.

مدیرکل آموزش فنی و حرفه ای خراسان جنوبی گفت: در این مسابقات که با حمایت ایمیدرو برنامه ریزی شده است علاقمندان در رشته های دامله، فست، کاروینگ با یکدیگر رقابت خواهند کرد.

کامرانی فرد در خصوص شرایط شرکت کنندگان مسابقات یادآور شد: این مسابقات بدون محدودیت سنی برگزار می شود.

 

دیدگاهتان را بنویسید