235872

مدیر مرکز تحقیقات مواد معدنی ایران یزد خبر داد:

امضای تفاهم نامه همکاری سه جانبه در زمینه برگزاری کارگاه گوهرتراشی

دنیای معدن: احسان عزیزی از امضای تفاهم نامه همکاری سه جانبه درخصوص برگزاری کارگاه آموزشی گوهرتراشی با حضور مدیر کل آموزش فنی و حرفه ای استان یزد و مدیر کل میراث فرهنگی ، گردشگری و صنایع دستی استان یزد خبر داد.

به گزارش دنیای معدن به نقل از روابط عمومی شرکت تهیه و تولید مواد معدنی ایران،احسان عزیزی با بیان این مطلب گفت: تفاهم نامه همکاری در خصوص تکمیل چرخه کارآفرینی گوهرتراشی در مرکز تحقیقات مواد معدنی یزد به امضا رسید.

وی در ادامه افزود: این کارگاه در سال ۱۴۰۱ و در راستای ایفای نقش مسئولیت های اجتماعی و با هزینه ای بالغ بر هفت میلیارد ریال در مرکز تحقیقات مواد معدنی یزد به نمایندگی از شرکت تهیه و تولید مواد معدنی ایران و با حمایت های مالی سازمان توسعه و نوسازی معادن و صنایع معدنی ایران تجهیز شد که در آینده نزدیک با حضور مسئولین ملی به بهره برداری خواهد رسید.

عزیزی در این مراسم اظهار کرد: گوهر تراشی امروزه به دلیل استقبال قابل توجه مردم جهان به سنگ های تزیینی و قیمتی، مورد توجه ویژه قرار گرفته که از اینرو مرکز تحقیقات مواد معدنی یزد به نمایندگی از شرکت تهیه و تولید مواد معدنی ایران و در راستای نیل به اهداف شعار سال ۱۴۰۱ (سال تولید،دانش بنیان و اشتغال آفرین) ابلاغی از سوی مقام معظم رهبری، نسبت به تجهیز این کارگاه با هدف تربیت نیروی انسانی ماهر از عموم افراد جامعه و با هر مدرک تحصیلی اقدام کرده است.

وی عنوان کرد: کار آموزان با کسب مهارت در این دوره علاوه بر دریافت گواهی معتبر از سوی اداره کل آموزش فنی و حرفه ای کشور، با اعطای تسهیلات کم بهره از محل منابع اداره کل میراث فرهنگی،گردشگری و صنایع دستی می توانند سهمی در بازار کار داشته باشند.

عزیزی همچنین اشاره کرد: این دوره از سری دوره های مهارت آموزی معدن و صنایع معدنی است که در محل مرکز تحقیقات مواد معدنی یزد برگزار می شود.

وی اضافه کرد: ایجاد اشتغال پایدار در گرو همکاری های بین بخشی است که در این حوزه امیدواریم با حضور شرکت تهیه و تولید مواد معدنی ایران،سازمان آموزش فنی و حرفه ای کل کشور،اداره کل میراث فرهنگی،گردشگری و صنایع دستی کل کشور و طرح ملی گوهرسنگ یک کار تیمی و همکاری بین بخشی موثر را در زمینه اشتغال پایدار شاهد باشیم.

 

دیدگاهتان را بنویسید