235569

در مجمع شرکت سنگ‌آهن مرکزی ایران تاکید شد

حمایت قاطع سهامداران از طرح‌‌‌های توسعه‌‌‌ای و سرمایه‌گذاری

دنیای معدن- سیدحسین صدری : مجمع عمومی عادی سالانه شرکت سنگ‌آهن مرکزی ایران - بافق در حالی برگزار شد که حمایت قاطع سهامداران از طرح‌‌‌های توسعه‌‌‌ای و سرمایه‌گذاری این شرکت را در دوره جدید مدیریت در پی داشت.

به گزارش دنیای معدن، در جلسه مجمع عمومی عادی سالانه شرکت سنگ‌آهن مرکزی ایران، مدیرعامل و نایب‌رئیس هیات‌مدیره شرکت در سخنانی با موفق ارزیابی کردن عملکرد هیات‌مدیره در سال ۱۴۰۰، گفت: رهنمودها و همراهی صاحبان سهام و سیاست‌‌‌های هیات‌مدیره، موجب شده است که این شرکت در سال ۱۴۰۰، همچون گذشته نقش خود را در صنعت معدن و فولاد کشور به‌خوبی ایفا کند. مجتبی حمیدیان با اشاره به پیشینه ۵۰سال فعالیت شرکت سنگ‌آهن مرکزی ایران، افزود: با وجود تلاش‌‌‌های بسیار انجام‌شده در طول حدود نیم‌قرن گذشته، موضوع توسعه و سرمایه‌گذاری تا حدودی مورد غفلت قرار گرفته بود و اینک تلاش داریم در این دوره با حمایت سهامداران، زمینه توسعه شرکت و تکمیل زنجیره ارزش را فراهم کنیم. مدیرعامل شرکت سنگ‌آهن مرکزی اظهار کرد: برای رسیدن به این مهم، نیازمند سرمایه‌گذاری ۵۰‌هزار میلیارد تومانی هستیم که این موضوع اهمیت ویژه‌‌‌ای دارد.

حمایت قاطع سهامداران از طرح‌‌‌های توسعه‌‌‌ای و سرمایه‌گذاری

در ادامه این جلسه، گزارش مدیرعامل و هیات‌مدیره ارائه شد که براساس آن، شرکت سنگ‌آهن مرکزی ایران به‌‌‌عنوان یکی از بازیگران اصلی زنجیره فولاد کشور، توانسته با وجود برخی موانع در تولید، حاشیه سود ناخالص ۵۸درصدی را رقم بزند و با رشد قابل‌توجه‌‌‌ درآمدها، سود خالص ۴‌هزار و ۹۲۲میلیارد تومانی را برای شرکت محقق سازد. شرکت سنگ‌آهن مرکزی ایران با تغییر ریل‌‌‌گذاری و حرکت به سمت سرمایه‌گذاری می‌خواهد در زمینه توسعه زیرساخت، تامین خوراک و توسعه نیز قدم‌‌‌های قابل‌توجهی را بردارد که توسعه و انتقال پست برق اختصاصی، شبکه انتقال فاضلاب شهری بافق، احداث کارخانه ۲میلیون تنی کنسانتره، سرمایه‌گذاری در شرکت دشت یوز‌دره انجیر (معدن آریز)، احداث کارخانه آهن‌اسفنجی و جمع‌‌‌آوری و انتقال فاضلاب یزد، بخشی از طرح‌‌‌های توسعه‌ای این شرکت به شمار می‌رود. براساس این گزارش، ۶۳درصد استخراج این شرکت از معدن چغارت و ۳۷درصد از معدن سه‌چاهون صورت می‌گیرد و میزان تولید آن حدود ۳میلیون و ۸۰۰هزار تن گندله و ۳میلیون و ۸۰۰هزار تن کنسانتره است. همچنین دارایی شرکت در سال ۱۴۰۰ با بهره‌‌‌برداری از کارخانه گندله‌‌‌سازی افزایش داشته است. فروش شرکت در سال ۱۴۰۰ حدود ۱۱هزار و ۵۱۲میلیارد تومان بوده و بر مبنای نسبت سود به میزان فروش، این شرکت موفق به حضور در میان ۱۰۰شرکت برتر کشور به لحاظ مالی و سرمایه‌گذاری شده است.

 

 

دیدگاهتان را بنویسید