226293

مدیر‌کل میراث‌فرهنگی استان کرمان خبر داد:

صادرات چمدانی۵٠٠ هزار دلاری سنگ‌های قیمتی شهربابک

دنیای معدن: مدیر‌کل میراث‌فرهنگی،گردشگری و صنایع‌دستی گفت:صادرات چمدانی سنگ‌های قیمتی و نیمه‌قیمتی شهرستان شهربابک ۵٠٠ هزار دلار در سال است

به گزارش دنیای معدن؛ فریدون فعالی،در حاشیه سفر به شهرستان شهربابک با اشاره به اینکه این شهرستان نامزد عنوان شهر ملی سنگ فیروزه شده است اظهار کرد:این شهرستان دارای قابلیت‌ها و ظرفیت‌های خوبی در زمینه سنگ‌های قیمتی و نیمه‌قیمتی است بطوریکه گردش مالی رشته تراش سنگ فیروزه شهربابک در طول سال به بیش از50 میلیارد تومان می‌رسد.

وی با بیان اینکه این شهرستان در زمینه تراش سنگ فیروزه دارای 68 تعاونی و یک اتحادیه است،افزود:در شهرستان شهربابک 2 هزار هنرمند در این زمینه آموزش دیده اند که 400 نفر از آنها نیز بیمه شده‌اند.

او با تاکید براینکه شهربابک قابلیت ثبت به عنوان شهر ملی سنگ فیروزه را دارد بیان کرد:باید شاخص‌های لازم برای این ثبت اجرا و لحاظ شودتا بتوانیم در تاریخ های 27 تا 29 آذرماه جاری با حضور داوران کشوری زمینه ثبت آن را فراهم کنیم.

فعالی،خاطرنشان کرد:طرح اولیه تهیه و تدوین شده و امیدواریم بتوانیم با همکاری فرماندار و سایر مسئولان محلی عنوان شهر ملی سنگ فیروزه را از آن شهرستان شهربابک کنیم.

 

 

دیدگاهتان را بنویسید