251792

بدهی ۵۰۰ میلیارد تومانی یک شرکت معدنی به شهرداری بافق

دنیای معدن- رئیس شورای اسلامی بافق با اشاره به بدهی ۵۰۰ میلیارد تومانی شرکت سنگ آهن مرکزی به شهرداری، بیان کرد: شرکت سنگ آهن تا سال گذشته همکاری نسبتاً خوبی در پرداخت عوارض داشته است اما امسال مدیر عامل شرکت بعد از حل مسئله تامین گاز کارخانه آهن اسفنجی قول داد ماهیانه ۲۰ میلیارد تومان پرداخت خواهد کرد اما به قول خود وفا نکرد.

به گزارش دنیای معدن، «محمد رنجبر» در نشست با خبرنگاران در خصوص عرضه سهام شرکت سنگ آهن مرکزی در بورس، گفت: چندین سال است تصمیم گرفته‌اند سهام شرکت را در بورس عرضه کنند و تعهداتی در قالب امیدنامه داده شده است که باید ضمیمه این امر برای عرضه در بورس شود ولی معتقدیم باید شرایطی توسط حقوقدانان انجام گیرد تا برای بورس الزام‌آور شود.

وی افزود: مدیر عامل شرکت سنگ آهن با توجه به وضعیت بد شرکت، راه حل را ورود به بورس می‌داند و ما شرایط عرضه در بورس را عنوان کردیم. متاسفانه با بدعهدی‌هایی که از سوی مسئولان شرکت و صندوق فولاد کشور انجام شد، مردم به ویژه پرسنل شرکت دغدغه و نگران آینده شغلی خود و شهر هستند.

رنجبر، شرکت سنگ آهن را عمده بنگاه اقتصادی شهرستان دانست و اظهار کرد: مسئولان مراقب هر اقدامی که انجام می‌دهند باشند. مسئولان رده بالا نیز اجازه ندهند، حق مردم و مسئولان ضایع شود.

وی با اشاره به بدهی ۵۰۰ میلیارد تومانی شرکت سنگ آهن به شهرداری، بیان کرد: شرکت سنگ آهن تا سال گذشته همکاری نسبتاً خوبی در پرداخت عوارض داشته است اما امسال مدیر عامل شرکت، بعد از حل مسئله تامین گاز کارخانه آهن اسفنجی بیان کرد ماهیانه ۲۰ میلیارد تومان پرداخت خواهد کرد اما این امر انجام نگرفت و اکنون شرکت سنگ آهن بیش از ۵۰۰ میلیارد تومان بدهی دارد.

رئیس شورای اسلامی بافق ادامه داد: در جلسه‌ای با استاندار، از ایشان خواستیم بدهی سنگ آهن را تقسیط کند و قول آن نیز داده شد اما اکنون نه تنها مهلتی ندادند بلکه می‌خواهند این پول را دریافت کنند. اگر گفته می‌شود این بنگاه اقتصادی پول ندارد و نمی‌تواند به حیات خود ادامه دارد، چگونه کارگاه‌هایی که با مشکل رو به رو است را راه‌اندازی می‌کنند؟ اما اکنون این کارگاه‌ها را تعطیل می‌کنند برداشت ما این است که تعمدی در این چندماه در کار بوده است که پول به شهر تزریق نشود.  

وی با بیان این که فلات مرکزی تا شهریورماه ۱۴۰۲ عوارض خود را پرداخت کرده است، افزود: شرکت نوظهور و فسفات نیز عوارض خود را پرداخت نکرده‌اند. معدن کوشک نیز پس از ۲۰ سال ۱۵ میلیارد تومان برای ساخت جاده کوشک پرداخت کرده است.

رنجبر ادامه داد: از شرکت سنگ آهن مرکزی می‌خواهیم همان گونه که خود را مکلف به پرداخت حقوق دولتی و مالیات بر ارزش افزوده می‌داند، قانون دو درصد عوارض را نیز انجام دهد چرا که ذی نفعان این امر، مردمی هستند که از این معادن متضرر می‌شوند و سلامتی آنان و محیط زیست به خطر می‌افتد.

وی با تاکید به توسعه فضای سبز در شهرستان، گفت: هر تعداد معدنی که در شهر ایجاد شود، باید فضای سبز نیز توسعه پیدا کند اما متاسفانه به این امر توجه نمی شود و در این خصوص به بهره برداران معادن توصیه می‌شود که به مردم توجه کنند و نگذارند گله مندی آنان بیشتر شود.

رئیس شورای اسلامی با اشاره به مشکلات بودجه و کمبود اعتبارات شهرداری طی چند ماه اخیر، عنوان کرد: بخشی از اعتبارات و هزینه‌های شهرداری از طریق معادن برنامه ریزی می‌شود که کوتاهی در این زمینه صورت گرفته است ولی سعی کردیم در صحبت با پیمانکاران، آنان را راضی به ادامه کار کنیم تا طرح‌ها تعطیل نشود و این امید در دل مردم از بین نرود.

رنجبر در پایان نیز با قدردانی از مشارکت مردم در انتخابات، اظهار کرد: اگر مسئولان می بینند مردم مشارکت بالا در انتخابات داشتند، در مقابل نیز خدمات می‌خواهند لذا وظیفه ما ارائه خدمات بیشتر و بهتر و پاسخگویی به مردم است.

 

دیدگاهتان را بنویسید