244709

افتتاح اولین صندوق سرمایه گذاری خطرپذیر شرکتی(CVC) حوزه سنگ آهن، آهن و فولاد کشور در شهر یزد

دنیای معدن: اولین صندوق سرمایه گذاری خطرپذیر شرکتی(CVC) حوزه سنگ آهن، آهن و فولاد کشور در شهر یزد با حضور معاون علمی، فناوری و اقتصاد دانش بنیان رئیس جمهور افتتاح شد.

به گزارش دنیای معدن، معاون علمی، فناوری و اقتصاد دانش بنیان رئیس جمهور در این مراسم گفت: فعالیت های دانش بنیان و فناوری در صورتی موفق خواهد شد که به سمت اقتصادی شدن و اشتغال زایی سوق داده شوند.

روح الله دهقانی فیروزآبادی در بازدید کارخانه نوآوری درخشان و در مراسم افتتاح نخستین صندوق سرمایه گذاری خطرپذیر شرکتی حوزه سنگ آهن، آهن و فولاد کشور در یزد ، افزود: اقتصاد دانش بنیان در صورتی موفق است که به مردم روی آورده و مردم در زندگی خود این تاثیر را احساس کنند.

وی ادامه داد: همه تجربیاتی که از زمان جنگ و سپس دوران سازندگی داریم و موفقیت آن عرصه ، بدلیل حضور و مشارکت مردم بود و اکنون نیز باید به گونه ای عمل شود که مردم در فناوری و دانش بنیان مشارکت داشته باشند.

معاون علمی، فناوری و اقتصاد دانش بنیان رئیس جمهور گفت: در استان یزد نیز موفقیت های صنعت و معدن و گردشگری بدلیل حضور و مشارکت بخش خصوصی است و در فناوری و دانش بنیان نیز با بودجه دولتی امکان پذیر نیست و مشارکت مردم موفقیت بیشتر را رقم خواهد زد.

دهقانی فیروزآبادی افزود: علم ، اقتصاد و فناوری باید در سطح درآمدی و زندگی مردم تاثیر گذار باشد و در آن صورت مردم به اقتصاد دانش بنیان روی آورده و همراهی خواهند کرد.

وی ادامه داد: استان یزد از فرصت طلایی دانش بنیان و اقتصاد فناوری استفاده کرده و با ابتکار استاندار و با استفاده از هوشمندی و سخت کوشی نخبگانی استان که علاقه مند این دیار هستند ، اقدامات بسیار قابل تقدیری داشته است.

معاون علمی، فناوری و اقتصاد دانش بنیان رئیس جمهور گفت: استان یزد قطعا از پیشقراولان دانش بنیان در کشور خواهد بود و با اقداماتی که انجام شده آینده ای روشن در فناوری و دانش بنیان خواهد داشت .

او گفت: پنج استان کشور از جمله استان یزد به عنوان پایلوت طرح اقتصاد دانش بنیان معرفی خواهند شد که طی تفاهم نامه معاون علمی ریاست جمهوی، استاندار و رییس مجمع نمایندگان فعالیت خود را آغاز خواهندکرد.

وی افزود: اقداماتی که در این طرح انجام می شود باید به اشتغالزایی بیشتر دانشجویان و نخبگان و قشر تحصیلکرده منجر شود و در راستای دانش بنیان و فناوری حرکت شود تا سهم بیشتری در اقتصاد داشته باشند.

مدیرعامل سنگ آهن مرکزی ایران بافق نیز در این نشست گفت: صندوق پژوهش و فناوری غیردولتی سرمایه گذاری خطرپذیر سنگ آهن و صنایع وابسته با عنوان CVC ، به منظور حمایت از طرح های نوآورانه در زنجیره سنگ آهن، آهن و فولاد تاسیس شده است.

مجتبی حمیدیان افزود: مشاوره به سرمایه گذاران و سرمایه پذیران، برگزاری رویدادها و همایش های تخصصی و مساعدت در تامین مواد اولیه، تجهیزات، فضای فیزیکی و زیرساخت نیز از جمله خدمات اصلی این صندوق خواهد بود .

در این مراسم تفاهم نامه های بین شرکت های دانش بنیان و این صندق به امضا رسید و مبادله شد.

 

دیدگاهتان را بنویسید