243919

تولید سنگ‌آهن چین کاهش یافت

دنیای معدن: با توجه به بررسی‌های انجام‌شده، تولید سنگ‌آهن چین در ماه آوریل ۲۰۲۳ حدود ۱/ ۱۳‌درصد نسبت به ماه قبل کاهش یافت.

به گزارش دنیای معدن، وب‌سایت خبری SteelOrbis با ارجاع به داده‌های اداره ملی آمار چین (NBS) در آوریل ۲۰۲۳ اعلام کرد تولید سنگ‌آهن در چین در ماه آوریل ۲۰۲۳ به ۱/ ۷۵میلیون تن رسید. این در حالی است که میزان تولید سنگ‌آهن چین در ماه آوریل با ۱/ ۱۳‌درصد کاهش نسبت به ماه قبل همراه بوده است.

فعالان بازار در روز جمعه (۱۹ مه) گزارش دادند که تولید سنگ‌آهن در اول ژانویه تا آوریل ۲۰۲۳ حدود ۸‌درصد نسبت به مدت مشابه سال قبل کاهش داشته است. به نقل از چند منبع خبری، تولید سنگ‌آهن توسط شرکت‌های معدنی مستقر در چین در آوریل ۲۰۲۳ حدود ۷/ ۰‌درصد در مقایسه با آوریل ۲۰۲۲ افزایش یافته است. در این میان تحلیلگران بازار در روز جمعه (۱۹ مه) اعلام کردند در ژانویه تا آوریل ۲۰۲۳، میزان تولید سنگ‌آهن در چین به ۳۸/ ۳۱۴میلیون تن رسید. این در حالی است که میزان تولید سنگ‌آهن در مدت ذکرشده، با کاهش ۸درصدی نسبت به مدت مشابه سال ۲۰۲۲ همراه بوده است. به نقل از برخی تاجران، در ماه آوریل، قیمت سنگ‌آهن چین در میان کاهش تولید فولاد توسط شرکت‌های فولادی روند نزولی را دنبال کرد که باعث کاهش تقاضا برای مواد اولیه شد.

 

دیدگاهتان را بنویسید