240476

برندسازی محصول در «گهرزمین »کلید خورد

دنیای معدن: سنگ آهن گهرزمین برای اولین بار در کشور برای کنسانتره و گندله تولیدی خود استانداردهای لازم را از انگلستان اخذ کرده است که خود گامی مهم در برندسازی محصولات معدنی و افزایش صادرات است که در نهایت میزان درآمدهای این شرکت از مسیر فروش محصول را افزایش دهد.

به گزارش دنیای معدن- اخذ استانداردهای لازم برای محصولات از الزاماتی است که بازار جهانی بر آن تاکید دارد تا محصول با شناسنامه کامل به خریدار فروخته شود.

درواقع این موضوع از یک سو باعث افزایش اطمینان خریدار شده و از سویی دیگر باعث می شود تا تولید کننده به دنبال افزایش کیفیت در محصول تولید خود باشد. درواقع این موضوع می تواند توان رقابتی در بین تولیدکنندگان را هم افزایش دهد.

حالا برای اولین بار در کشور شرکت معدنی گهرزمین برای دو محصول کنسانتره و گندله خود موفق به اخذ استاندارد محصول شده است.

درواقع گواهی محصول یکی از معروف ترین استانداردهای موجود است که منجر به حفظ یکنواختی محصول می شود. این موضوع برای گهر زمین آن هم برای اولین بار می تواند یک فرصت طلایی برای حضور در بازارهای صادراتی باشد.

از سویی دیگر این گواهی می تواند حضور گهر زمین در بازارهای داخلی را هم افزایش داده و توان رقابتی آن را بالا ببرد.

اما اگر بخواهیم از نگاه صادراتی به بررسی این موضوع بپردازیم، باید گفت در شرایط تحریمی ورود به بازارهای صادراتی و حفظ آن کار بسیار دشواری است.

 در واقع در چنین شرایطی حفظ بازار از ورود به بازارهای مختلف بسیار مهم تر است، زیرا تحرک رقبا در بازارهای منطقه به ویژه در یک سال اخیر بسیار افزایش پیدا کرده است.

 در نتیجه عرضه محصولی استاندارد و با کیفیت می تواند برای یک مجموعه فاکتوری جهت افزایش صادرات محسوب شود که حالا گهرزمین در این زمینه توانسته به موفقیتی دست پیدا کند که گامی مهم در راستای برند سازی است.

درواقع گهر زمین با افزایش کیفیت محصول خود و اخذ استاندارد محصول کنسانتره و گندله به سمت ثبت برند خود در بازارهای جهانی پیش می رود که می تواند دستاوردی مهم برای صادرات زنجیره ارزش فولاد باشد.

گهرزمین با بررسی های دقیق و کارشناسی و تمرکز بر افزایش کیفیت محصول تولیدی دارد تا بتواند مشکل برند سازی در بخش معدن را حل کند.

شاید در سال های اخیر عدم توجه به برندسازی در بخش معدن باعث شد تا سهم صادراتی چندان توسعه پیدا نکند، حالا گهر زمین پاشنه آشیل این موضوع را پیدا کرده و به سراغ تقویت برند خود رفته است.

اخذ استاندارد محصول برای کنسانتره و گندله تولیدی، کلیه مشتریان داخل و خارج کشور از کیفیت محصول اطمینان حاصل می نمایند که این امر برای اولین بار در صنایع معدنی کشور توسط واحد آزمایشگاه و کنترل کیفیت شرکت گهرزمین با همکاری واحد فروش از مرجع صدور گواهینامه بین المللی Forefront Certification از کشور انگلستان اخذ شده است.

با اخذ این گواهی، مشتریان نیز از یکنواختی کیفیت محصول مطمئن خواهند بود و می توانند برای تولید خود براساس کیفیت موجود برنامه ریزی داشته باشند.

درواقع استفاده از محصولی با این کیفیت در ادامه تولید محصول نهایی با کیفیت بالاتری را تضمین می کند که نتیجه خود را در افزایش فروش صادراتی و ارزآوری نشان می دهد.در پی چنین اتفاقی گهر زمین می تواند اهداف خود در بخش فروش و درآمدزایی افزایش دهد.

این اتفاق برای سهامداران هم خوشایند خواهد بود زیرا با افزایش فروش میزان سوددهی هم بیشتر می شود و گهرزمین در این راستا می تواند سایر اهداف توسعه ای خود را محقق کند.

 

دیدگاهتان را بنویسید