238282

سنگ‌آهن کانال ۹۰ دلاری را از دست داد

دنیای معدن: روند کاهش نرخ قراضه وارداتی به ترکیه در روز سه‌شنبه ۲۵ اکتبر نیز ادامه یافت و به این ترتیب پلتس بهای هر تن قراضه وارداتی به این کشور را با کاهشی یک دلاری برابر ۳۵۹ دلار به ازای هر تن ارزیابی کرد. در حالی که فولادسازان ترکیه به دنبال خرید محصول با نرخی به مراتب کمتر هستند، اما دارندگان آن از ارائه تخفیف خودداری می‌کنند.

سنگ‌آهن به کانال ۸۰ دلاری سقوط کرد؛ نبود چشم‌انداز مثبت برای تقاضای محصولات فولادی به افت بهای مواد اولیه مصرفی در این صنعت دامن زده است. به گزارش اکوایران سنگ‌آهن دریایی آسیا کانال ۹۰ دلاری را از دست داد؛ کاهش مستمر نرخ فولاد در بازار داخلی چین و نبود تقاضا برای خرید سنگ‌آهن در دومین روز از هفته جاری به کاهش ۵/ ۳ دلاری بهای سنگ‌آهن منجر شد و به این ترتیب پلتس قیمت هر تن سنگ‌آهن عیار ۶۲ درصد وارداتی به بنادر شمالی چین را برابر ۵/ ۸۹دلار ارزیابی کرد.

تمایل فعالان بازار به خرید سنگ‌آهن دریایی به دلیل دورنمای بدبینانه از بازار سنگ‌آهن کاهش داشته است. واهمه از افت بیشتر قیمت در این بازار باعث شده تا تجار و فولادسازان برای جلوگیری از زیان، فعلا از خرید محموله‌های جدید خودداری کنند و این موضوع با کاهش حجم تقاضا در بازار سنگ‌آهن وارداتی به چین به افت بهای این محصول منجر شده است.

مقاومت زغال در برابر سیگنال‌های کاهشی

در روز ۲۵ اکتبر زغال‌سنگ آسیا فوب استرالیا، تغییر نرخ نداشت؛ اما از بهای این محصول تحویل بنادر چین کاسته شد. به این ترتیب پلتس بهای هر تن زغال‌سنگ متالورژیک فوب استرالیا را برابر ۲۹۹ دلار به ازای هر تن ارزیابی کرد.

کارگران معادن زغال در استرالیا از طریق اتحادیه‌های کارگری به دنبال شرایط کاری منصفانه‌تری هستند، این موضوع احتمال اختلال در عرضه زغال از سوی استرالیا در میان مدت را مطرح کرده، اما نبود تقاضای موثر از سوی خریداران باعث شده تا احتمالا اختلال در عرضه به رشد قیمتی در این بازار منجر نشود. در حالی که احتمال وقوع اعتصابات جدید در معادن زغال منطقه کوئیزلند استرالیا مطرح است، شرکت‌های معدنی به فکر جذب نیروی کار جدید برای کاهش اثرگذاری این اعتصابات در روند تولید هستند.

در حالی که زغال‌سنگ متالورژیک تحویل بنادر استرالیا با واهمه از اختلال در عرضه بدون تغییر قیمتی معامله شد، از نرخ این محصول تحویل بنادر چین کاسته شد و پلتس بهای این محصول را با کاهشی یک دلاری برابر ۳۰۶ دلار به ازای هر تن ارزیابی کرد. تقاضای ضعیف برای محصولات فولادی در بازار داخلی چین و بازارهای جهانی در شرایطی که هیچ نشانه‌ای از بهبود وضعیت به چشم نمی‌خورد باعث شده فشار کاهش قیمت بر مواد اولیه فولادسازی از جمله زغال وارد شود.

یک تامین‌کننده قراضه مستقر در ایالات‌متحده آمریکا با اشاره به افزایش هزینه حمل دریایی و وجود تقاضا برای قراضه از سوی هند و بنگلادش نرخ ۳۷۵ دلار را برای هر تن قراضه تحویل ترکیه منطقی دانست، اما فولادسازان ترکیه معتقدند سایر فولادسازان آسیا نیز حاضر به خرید قراضه با این نرخ نیستند و بنابراین دارندگان این محصول چاره‌ای جز ارائه تخفیف بیشتر روی محصول خود در میان مدت ندارند. در این شرایط آغاز تعطیلات به مناسبت جشنواره دیوالی در هند نیز مزید بر علت خواهد شد تا روند افت نرخ در بازار قراضه سرعت بیشتری به خود بگیرد.

 

دیدگاهتان را بنویسید