233483

هفته روابط عمومی و اقدامات ارزنده گل گهر در حوزه مسئولیت های اجتماعی

دنیای معدن- امروز روابط عمومی گل گهر تنها واحدی برای انتشار اخبار درون سازمانی نیست، بلکه تلاش می کند در کنار سایر واحدهای شرکت، به برداشتن چالش ها و موانع موجود در مسیر تولید و رقم خوردن توسعه اجتماعی کمک کند. چنین دیدگاهی در واحد روابط عمومی وظیفه آن در بخش معدن را خطیر کرده و براهمیت این بخش سازمانی افزوده است.

به گزارش دنیای معدن- هفته روابط عمومی فرصتی است تا نگاهی به اثر گذاری این حوزه که لقب پیشانی سازمان ها را به دوش می کشد داشته باشیم. حوزه ای که نمایان گر اقدامات درون سازمانی است و  تلاش می کند چالش ها را به گوش مسئولان برساند. در این بین اما فعالیت روابط عمومی در بخش معدن و همراه کردن مردم می تواند کمی دشوار تر از بخش های دیگر اقتصاد باشد.

بدون شک این روابط عمومی است که منعکس کننده اقدامات درون سازمانی است و پلی میان مردم و بنگاه های اقتصادی ایجاد کرده است، پلی که در بخش معدن احداث آن دشوار تر و ایجاد این تعامل را سخت تر کرد اما در نهایت شاهد نتایجی در مناطق معدنی هستیم که توانسته بیش از پیش مردم را در کنار توسعه اقتصادی قرار دهد.

شرکت معدنی و صنعتی گل گهر که نقشی بیش از ۳۰ درصد در زنجیره فولاد بر دوش دارد، نمونه ای بارز از تعامل میان بخش معدن و مردم منطقه سیرجان است.

فراموش نکنیم معادن عمدتا در مناطق محروم واقع شده اند و توسعه آنها منجر به توسعه فرهنگی و اجتماعی می شود.

اهمیت این موضوع را می توان در نقش آفرینی گل گهر در حوزه مسئولیت های اجتماعی دید که توسعه اجتماعی را در تمامی زوایای زندگی مردم به همراه داشته است.

 با سرمایه گذاری واحدهای معدنی برای توسعه اجتماعی و ایجاد پل ارتباطی به واسطه روابط عمومی ها میان مردم و مجموعه های معدنی، امروز مردم این مناطق واحدهای معدنی را جزیی از منطقه می دانند که منجر به توسعه هرچه بیشتر شده است.

واحد روابط عمومی در شرکت های معدنی با همکاری مشترک با سازمان ها و نهادهای اجتماعی می کوشد تا در راستای توسعه اقتصادی، توسعه فرهنگی و اجتماعی نیز در منطقه محقق و سطح معیشت مردم ارتقا یابد.

موضوعی که می تواند علاوه بر کاهش هنجارهای اجتماعی از مهاجرت به شهرهای بزرگ نیز جلوگیری کند. این موضوع نشان می دهد دیگر امروز روابط عمومی تنها واحدی برای انتشار اخبار درون سازمانی نیست، بلکه تلاش می کند چالش ها و موانع موجود در مسیر تولید برداشته و در کنار آن توسعه اجتماعی نیز رقم بخورد. چنین دیدگاهی در واحد روابط عمومی وظیفه آن در بخش معدن را خطیر کرده و بر اهمیت آن افزوده است.

اما گل گهر با حضور پررنگ در طرح های مسئولیت اجتماعی، خود را در کنار مردم منطقه قرار داده و امروز بخش زیادی از توسعه فرهنگی اجتماعی منطقه به لطف توسعه فعالیت های گل گهر رقم خورده است، اتفاقی که نه تنها ذهنیت مردم در مقابل فعالیت های معدنی را تغییر داد بلکه امروز گل گهر عضوی جداناپذیر از مردم منطقه شده است.

اقدامات این شرکت معدنی و صنعتی بیان گر این موضوع است که به هر میزان فعالیت های اقتصادی توسعه پیدا کند زندگی اجتماعی نیز ارتقا یافته و محرومیت زدایی محقق می شود.

طرح های توسعه گل گهر نشان از اشتغالزایی بیشتر در منطقه دارد از سویی دیگر توجه به فعالیت های ورزشی و فرهنگی نشان می دهد گل گهر تنها توسعه اقتصادی را در اولویت های خود قرار نداده بلکه می داند این توسعه زمانی محقق می شود که مردم نیز با آن همراه شوند.

اما همانطور که در ابتدا اشاره شد، اگر روابط عمومی کار خود را به خوبی انجام ندهد، نتیجه این اقدامات قابل رویت نخواهد بود.

به همین دلیل توجه به حوزه مسئولیت های اجتماعی از وظایف مهم روابط عمومی گل گهر است. کوتاهی در این بخش می تواند تبعات اقتصادی و معضلات اجتماعی را به همراه داشته باشد اما خوشبختانه توسعه همه جانبه گل گهر منجر به همراهی هرچه بیشتر مردم منطقه شد.

 

دیدگاهتان را بنویسید