230855

برنامه های جدید «ومعادن» برای استفاده از فرصت های جهانی

دنیای معدن: بازارهای جهانی و واکنش هایی نسبت به اتفاقات مختلف از جمله همه گیری کرونا، تنش میان روسیه و اوکراین و... می تواند فرصت هایی را برای سرمایه گذاران به همراه داشته باشد.

به گزارش دنیای معدن، درواقع یک سرمایه گذار واقعی برای کسب سود بیشتر به صورت لحظه ای اطلاعات بازارهای جهانی را بررسی و سپس براساس این داده ها برنامه های پیش روی خود را تدوین می کند.

در این بین شرکت سرمایه گذاری توسعه معادن و فلزات که در یک سال به ویژه پس از حضور امیر حسین نادری تغییر رویکرد داده و برنامه های خود را مورد بازنگری قرار داده است، تلاش می کند تا با رصد به موقع بازارهای جهانی برای بهره برداری هرچه بیشتر از دیگر حوزه ها دست به کار شود.

"ومعادن" با تغییر رویکرد ورود به حوزه های دیگر را برنامه ریزی کرد چون تحلیل بازارهای جهانی و ارزش کامودیتی ها خبر از تغییراتی در آینده می دهد. به عنوان مثال تغییرات قیمتی مس و رشد تقاضا همچنان صعود قیمتی در سال های پیش رو را به همراه دارد و این موضوع باعث ورود ومعادن به واسطه شرکت زیرمجموعه خود یعنی تجلی به حوزه مس شد و توانست در معدن «جانجا» وارد شود و هدف ایجاد کنسرسیوم بین المللی را در ذهن بپروراند.

نادری در یکی از گفت و گو های خود با یادآوری رشد ارزش کامودیتی در سال های گذشته بر ضرورت سرمایه گذاری در این حوزه تاکید کرد و گفت: پیش بینی که برای آینده حوزه معدن و صنایع معدنی وجود دارد و در کنار آن توجه به افزایش رقابت در بین کشورها، لزوم سرمایه گذاری در پروژه های بین المللی را افزایش می دهد.

این تاکید نادری حاکی از برنامه های وسیع برای حضور در بخش های مختلف حوزه معدن است. "ومعادن" امروز به این باور رسیده که نباید برنامه های "ومعادن" تنها متمرکز بر حوزه فولاد باشد. در همین بین "ومعادن" به سراغ معادن زغالسنگ نیز رفته تا با سرمایه گذاری در این بخش بتواند از فرصت پیش آمده در این حوزه نیز استفاده کند.

قیمت های جهانی در حوزه زغالسنگ نیز افزایشی بوده و فرصتی است که به توسعه هرچه بیشتر معادن زغالسنگ منتهی می شود. در سال های اخیر معادن زغالسنگ به دلیل شرایط قیمت گذاری تقریبا از توسعه به دور مانده اند. نبود تغییر چشمگیر استخراج در این بخش و واردات این محصول از سوی شرکت ذوب آهن می تواند حاکی از این عدم توجه باشد. اما "ومعادن" با بررسی شرایط پیش رو برای حضور در معادن زغالسنگ نیز وارد اقدام شده است.

البته تغییر رویکرد "ومعادن" تنها به بخش های یاد شده ختم نمی شود. بلکه در بازنگری جدید برنامه ها این شرکت به سراغ پر سود ترین و استراتژیک ترین حوزه بخش معدن رفته است که در کنار دستاوردهای ملی، دستاورد مالی خوبی برای این مجموعه به همراه دارد. ورود به حوزه عناصر نادر خاکی و همکاری با شرکت های دانش بنیان می تواند فصل تازه ای برای فعالیت های "ومعادن" باشد که نتایج بسیار گسترده ای به همراه دارد. بهره برداری از این عناصر استراتژیک می تواند جایگاه ومعادن را درمیان شرکت های سرمایه گذاری و همچنین بازار سرمایه تغییر دهد.

با چنین برنامه ریزی هایی از سوی "ومعادن" می توان پیش بینی کرد این مجموعه در سال های پیش رو یکی از شرکت های پیش رو در بخش معدن باشد. درواقع فعالیت "ومعادن" نشان می دهد بخش خصوصی به دنبال کسب درآمد بیشتر خود را با جریان بازار جهانی همراه می کند تا از فرصت های پیش آمده غافل نباشد. درواقع بهره برداری از این موقعیت ها به سود انباشته این شرکت کمک خواهد کرد اتفاقی که به دنبال آن حمایت سهامداران را افزایش داده و حضور این شرکت در بخش معدن و صنایع معدنی را بیش از گذشته توسعه می دهد.تیتر20

 

دیدگاهتان را بنویسید