229635

بلاتکلیفی کارگران معدن ققنوس خواف ادامه دارد

دنیای معدن: با اینکه بیش از دو هفته از دستور رئیس قوه قضاییه برای رفع مشکل معدن ققنوس یک خواف می‌گذرد، اما این معدن همچنان تعطیل است و کارگرانش بلاتکلیف اند.

به گزارش دنیای معدن، رجبی رئیس سازمان صنعت معدن تجارت خراسان رضوی می‌گوید: حدود ۳۰۰ نفربلاتکلیفی کارگران معدن ققنوس خواف ادامه دارد از کارکنان معدن ققنوس یک در جای دیگر مشغول به کار شدند؛ و مشکل بیکاری کارگران برطرف شده است.

اما با حضور خبرنگار ما در محل معدن، کارگران اعلام کردند همچنان بیکار هستند و در جایی مشغول به کار نشدند.

با شکایت بهره بردار به دیوان عدالت اداری، هفته پیش دیوان عدالت اداری رای مبنی بر اینکه فعالیت معدن باید از سر گرفته شود صادر کرد.

اما رئیس سازمان صنعت و معدن استان می‌گوید پروانه بهره بردار قبلی به پایان رسیده و امکان فعالیت دوباره در معدن را ندارد.

با اینکه بیش از دو هفته از دستور دستگاه قضا برای رفع سریعتر معدن و اشتغال کارگران می‌گذرد، اما پرونده این معدن همچنان در پیج و خم شورای معادن استان جا خوش کرده است؛ و همچنین معاون دادستان کل کشور در سفر هفته پیش به مشهد درباره این معدن گفته بود وزارت صمت قرار بوده ایمیدرو را جایگزین بهره بردار کند.

عمرانی در همان زمان افزود: در شورای اداری استان ریاست قوه قضاییه به مسئولان مربوطه دستور داد که هر چه سریعتر برای رفع مشکلات معدن ققنوس یک خواف اقدام کنند و این مسئله را پیگیری کنند و با هدف اینکه کسی بیکار نشود و انشاالله تا هفته آینده این معدن تعیین تکلیف می‌شود.

 

دیدگاهتان را بنویسید