228984

پیش بینی بازار فولاد و سنگ آهن چین بعد از المپیک

دنیای معدن: گلدمن ساچه در یادداشتی در این هفته گفت: انتظار می رود سیاست گذاران چین برخی پروژه های 5 ساله را به جلو ببرند و برای تقویت اقتصاد اقدامات محرکی را در حوزه مصرف اجرا کنند.

به گزارش دنیای معدن، علاوه بر این انتظار می‌رود چین پیش از پایان بازی های المپیک پکن در 20 فوریه، محدودیت های فولادسازان و سایر شرکت های صنعتی سنگین را کاهش دهد.

اخیرا رئیس جمهور چین؛ شی جین پینگ (Xi Jinping) گفته است که تلاش های چین برای کاهش انتشار کربن نباید تاثیر منفی بر دیگر اولویت ها ازجمله تامین انرژی و مواد کافی برای رفع نیازهای این کشور داشته باشد.

قیمت لحظه ای سنگ آهن نیز به دلیل اختلالات آب و هوایی فصلی در برزیل و استرالیا که امسال به دلیل کمبود کارکنان ناشی از کرونا نیز تا حدودی تشدید شده، افزایش یافته است.

تقاضای چین برای فولاد حداقل در چند ماه آینده قوی به نظر می رسد

خانم Jing Zhang تحلیلگر S&P Global Platts در یادداشتی در این هفته نوشت که انتظار می رود تولید فولاد خام چین در نیمه اول سال 2022 افزایش یابد و سپس در نیمه دوم کاهشی شود و تولید کل سال در سطح 2021 باقی بماند.

چین در سال 2021 بالغ بر 1.03 میلیارد تن فولاد تولید کرد که 3 درصد کمتر از سال 2020 است.

در یک اظهارنظر جامع تر و کلی تر از چشم انداز فلزات، Capital Economics افزایش تولید فولاد در چین را برای سال جاری با حرکت بازار جهانی فولاد بر مسیر تعادل پس از کسری در سال 2021 را پیش بینی کرد.

با این حال کپیتال اکونومیکس پیش بینی می کند که سنگ آهن لحظه ای در سال 2022 به طور متوسط 70 دلار در هر تن، در سال 2023 حدود 50 دلار و در سال 2024 حدود 40 دلار باشد و سپس در سال 2025 به 30 دلار برسد.

کپیتال اکونومیکس اعلام کرد: از نظر ما اقتصاد چین در دوره ای از رشد ساختاری پایین تری در سال های آتی قرار دارد به ویژه در بخش املاک که به شدت بر قیمت فلزات تاثیر می گذارد.جعفری طهرانی

 

دیدگاهتان را بنویسید