228795

تشریح آثار تعطیلی معدن سنگ آهن منطقه خواف

دنیای معدن-دبیر انجمن سنگ آهن ایران گفت: تعطیلی معدن سنگ آهن منطقه خواف اثر چندانی در محصولات شرکت ذوب آهن اصفهان ندارد چرا که این شرکت، راه‌های دیگری هم برای تامین سنگ آهن دارد و تولید در آن بر اساس آگلومره (فرایند پیش پخت) طراحی شده است.

به گزارش دنیای معدن، آقای سعید عسکرزاده در گفتگوی زنده با خبر نیمروزی افزود: در تعطیلی این معدن بی تدبیری مشاهده می‌شود و موضع وزارتخانه صنعت و معدن با مواضع سازمان صنعت و معدن در استان اصفهان یکسان نیست.

وی گفت: سازمان صمت در استان از حکم شورای عالی معادن اطلاع داشته است و باید پرسید چرا با درخواست تمدید بهره بردار موافقت کرده است.

 

عسکرزاده افزود: ما بار‌ها تاکید کردیم که در قوه قضائیه یک شعبه ویژه برای معادن داشته باشیم تا از کارشناسان مرتبط با موضوع معدن در این شعبه استفاده شود و اعلام آمادگی هم می‌کنیم که هر کمکی از دستمان برآید انجام خواهیم داد تا پرونده‌های مربوط به معدن طولانی نشوند و شاهد احکام نامناسب در حوزه معدن نباشیم.

 

وی گفـت: اصل این موضوع که یک شرکت بیاید و با سرمایه گذاری در یک معدن ریسک اکتشاف را بپذیرد و یک معدن را فعال کند و بعد دولت بنابر صلاحدید پروانه آن را تمدید نکند، یک موضوع خطرناک است.

 

دبیر انجمن سنگ آهن ایران عنوان کرد: به طور مثال وقتی دولت یک پروانه ۱۰ ساله به بهره بردار می‌دهد، در ۵ سال نخست بهره بردار سودی ندارد و فقط سرمایه گذاری می‌کند و اگر دولت یک باره بیاید و معدن را در مزایده بگذارد این امر ریسک کار را بالا می‌برد.

 

معدن سنگ آهن در منطقه خواف نزدیک دو ماه است که تعطیل شده و این معدن یک سوم سنگ آهن شرکت ذوب آهن اصفهان را تامین می‌کند، تعطیلی این معدن ممکن است بر قیمت میلگرد و تیرآهن اثرگذار باشد.

 

دیدگاهتان را بنویسید