226788

افریقای جنوبی به دنبال فرآوری "سنگ آهن سبز"

دنیای معدن: توجه صنعت فولاد جهان به یافتن راهکارهای پایدار تولید فولاد سبز منجر به ترغیب آفریقای جنوبی به تولید و فرآوری سنگ آهن سبز شد.

به گزارش دنیای معدن، به نقل از وب سایت گلوبال ماینینگ اگرچه ممکن است تولید فولاد سبز در آفریقای جنوبی رویایی دور به نظر برسد اما می تواند به صادرات سنگ آهن سبز در میان مدت دست یابد.

در حالی که روند جهانی به سمت یافتن راه حل های پایدار برای کاهش آلایندگی پیش می رود ، در بیست و ششمین کنفرانس تغییرات آب و هوایی سازمان ملل متحد(کاپ26)، شرکت های معدنی و تولیدکنندگان فولاد امکان"سبزسازی "صنعت فولاد و در نتیجه آن سبز سازی بخش سنگ آهن را مورد توجه قرار دادند.

صنعت فولاد 7 درصد از انتشار گاز دی اکسید کربن جهان را دارد. موسسه مشاوره ای وود مکنزیWood Mackenzie در گزارش ماه اوت اعلام کرد: باید انتشار کربن در بخش فولاد 75 درصد کاهش یابد تا بتوانیم گرمایش جهانی را به 2 درجه سانتیگراد محدود کنیم. این امر مستلزم کاهش انتشار دی اکسید کربن از محدوده 3 میلیارد تن در سال 2020 به حدود 780 میلیون تن تا سال 2050 میلادی است.

وود مکنزی طی گزارشی دستیابی به این هدف را مستلزم رسیدن به 5 نتیجه دانست که عبارتند از: دو برابر کردن مصرف قراضه در فولادسازی، سه برابر کردن تولید و مصرف آهن اسفنجی، کاهش میانگین جهانی انتشار کربن در کوره قوس الکتریکی تا 70 درصد،کاهش شدت آلایندگی کوره بلند تا 30 درصد و نیز جذب و ذخیره 45 درصد از انتشار کربن باقیمانده.

این در حالی است که یکی از مشکلات پیش روی تولید سنگ آهن سبز در آفریقای جنوبی را می توان آغاز واقعی طرح های زیرساختی عنوان کرد. تامین انرژی مورد نیاز و نیز افزایش ظرفیت حمل و نقل از دیگر مشکلات آفریقای جنوبی برای دستیابی به تولید سنگ آهن سبز است.

 

دیدگاهتان را بنویسید