226311

بازار سنگ آهن و فولاد در 14 دسامبر

دنیای معدن، معاملات آتی سنگ آهن در پی خوش بینی بازار نسبت به بهبود تقاضای فولاد با حمایت های مالی مورد انتظار در بازار املاک، به روند صعودی خود ادامه داد.

به گزارش دنیای معدن، معاملات آتی بورس کالای دالیان DCE برای تحویل ژانویه در جلسه معاملاتی صبح امروز سه شنبه 14 دسامبر با 0.31 درصد یا 2 یوان (31 سنت) رشد روزانه به 656.50 یوان در هر تن (103.10 دلار) رسید.

معاملات آتی میلگرد نیز در طول جلسه معاملاتی صبح امروز نیز با 0.62 درصد یا 27 یوان (4.24 دلار) رشد روزانه به 4373 یوان در هر تن (686.77 دلار) رسید.

برخی فعالان تجاری اظهار داشتند خوش بینی بازار رو به کاهش است چراکه بازار کاغذی به سختی رشد کند تقاضای فولاد را در بازار فیزیکی منعکس می کند.

مصرف کنندگان نهایی در فعالیت های ذخیره سازی مجدد خود برای سال جدید کند عمل می کنند زیرا پیش بینی آنها به برخی محدودیت های سینترینگ برای بهبود کیفیت هوا قبل از المپیک زمستانی است.

در همین حال تولید روزانه فولاد خام طی دوره اول تا دهم دسامبر کاهش یافت زیرا نرخ تولید روزانه 2.36 میلیون تن به طور میانگین ثبت شده که پایین ترین سطح از ژانویه 2018 می باشد که به دلیل کاهش تقاضای زمستانی رقم خورده است.

فعالان تجاری انتظار دارند سیاست های بیشتر دولت چین از بخش بیمار املاک که تقاضای فولاد را به طور غیر مستقیم در سال جدید افزایش می دهد، حمایت کند.

علیرغم خوش بینی، بسیاری از کارخانه ها همچنان ترجیح می دهند محموله های فاین تخفیف دار عیار متوسط مانند Mac را خریداری کنند درحالی که تمایل های زیادی برای محموله های فاین Carajas وجود دارد، زیرا برخی کارخانه ها به دلیل بهبود حاشیه سود نسبت مصرف محموله های فاین Carajas خود را در ترکیب کوره های بلند افزایش داده اند.

در همین حال تقاضا برای محموله های فاین دریایی Pilbara Blend با عیار متوسط کم می باشد زیرا خریداران ترجیح می دهند به جای آن محموله های موجود در بنادر را خریداری کنند.جعفری طهرانی

 

دیدگاهتان را بنویسید