224223

شفاف سازی روابط عمومی و امور بین الملل شرکت سنگ آهن گهرزمین درخصوص انتشار مطالب اخیر در فضای مجازی

دنیای معدن - نظر به اینکه اخیرا مطلبی در فضای مجازی تحت عنوان انتشار اسناد فساد در شرکت گهرزمین منتشر گردیده است، بدینوسیله به استحضار سهامداران محترم و عزیزانی که مطلب منتشره را مطالعه نموده اند می رساند:

 

۱_ شرکت گهرزمین طی مناقصه و با قراردادی ۵ ساله عملیات استخراج معدن را به پیمانکار واگذار نموده است.

۲_ حجم عملیات سالانه و نرخ واحد برداشت در قرارداد مشخص و در قرارداد به صراحت قید گردیده که در صورت عدم توان پیمانکار در برداشت حجم سالانه، مشمول جریمه خواهد بود.

۳_ طبق شرایط قرارداد، ۲۰ درصد مبلغ سالانه قرارداد به عنوان پیش پرداخت قراردادی به پیمانکار تعلق می گیرد تا به صلاحدید برای تجهیز، هزینه های جاری و... هزینه نماید. مبلغ پیش پرداخت از صورت وضعیت های وی مستهلک می گردد.

۴_از آنجایی که طبق گزارش مشاور، لازمه تداوم کار معدن برداشت حدود ۱۰۰ میلیون تن باطله علاوه بر حجم قراردادی است، هیئت مدیره شرکت مصوب می نماید پیش پرداخت قراردادی صرفا جهت نوسازی و افزایش ماشین آلات و در راستای برداشت عقب ماندگی سنوات قبل هزینه گردد و پیمانکار اجازه هزینه کرد در بخش های دیگر را ندارد و جهت کنترل این مهم از حساب مشترک استفاده شود.

ضمنا ماشین آلات متعلق به کارفرما براساس نظریه کارشناس رسمی دادگستری در اختیار پیمانکار قرار گرفته و هزینه مربوطه از صورت وضعیت های پیمانکار کسر می گردد.

با عرض مراتب فوق و اشاره به این مهم که اقدامات انجام شده در جهت صرفه و صلاح شرکت و طبق شرایط قراردادی و منطبق با مجوزهای صادره می باشد، لذا مطلب درج شده از مصادیق نشر اکاذیب و تشویش اذهان عمومی بوده و بلافاصله پس از نشر مطلب موضوع به مراجع قضایی جهت رسیدگی فوری ارجاع داده شده است.

 

روابط عمومی و امور بین الملل شرکت سنگ آهن گهرزمین

 

دیدگاهتان را بنویسید