224076

افزایش قیمت موقتی 5 دلاری سنگ آهن

دنیای معدن: معاملات آتی سنگ آهن پس از زیان های اخیر که شاخص را به پایین ترین سطح یک ساله در این هفته رساند و در میان شروع فصل تقاضای غیر پیک فولاد، تغییر جهت داد و بازگشت.

به گزارش دنیای معدن، معاملات آتی بورس کالای دالیان (DCE) برای تحویل ژانویه در جلسه معاملاتی صبج امروز پنجشنبه 11 نوامبر با 5.34 درصد یا 28.50 یوان (4.45 دلار) افزایش روزانه به 562.50 یوان در هر تن (88.00 دلار) رسید.

قیمت آتی میلگرد نیز طی جلسه معاملاتی صبح امروز با 5.95 درصد یا 246 یوان (38.50 دلار) افزایش روزانه به 4382 یوان در هر تن (685.30 دلار) رسید.

افزایش معاملات آتی ممکن است منعکس کننده برخی دیدگاه‌های بازار باشد که می گوید قیمت‌ها پس از یک سری اصلاحات به کف رسیده است!

در همین حال، تمایلات کلی بازار برای تقاضای فولاد با کاهش منافع همراه است چراکه سودآوری کارخانه‌های فولاد کوره بلند چین در ماه اکتبر کاهش بیشتری را شاهد بوده است.

به عنوان مثال میانگین حاشیه سود در نورد گرم (HRC) در ماه اکتبر 402 یوان (62.90 دلار) در هر تن بود که به دلیل کاهش قیمت فولاد و افزایش هزینه های ورودی، 417 یوان (65.25 دلار) کاهش ماهانه داشته است.

به دلیل فروش کم فولاد، برخی کارخانه های مستقر در جنوب چین به طور داوطلبانه تولید فولاد خود را کاهش داده اند که در نتیجه تقاضای آنها برای مواد خام نیز کاهش یافته است.

برخی فعالان تجاری، ضعف تقاضای فولاد را به کاهش تقاضای فولاد در بخش املاک چین مرتبط می‌دانند، زیرا همانطور که همه مستحضر هستند یکی از بزرگترین توسعه‌دهنده‌های املاک این کشور (اورگرند) دچار بدهی شده و همین امر منجر به سخت‌تر شدن تخصیص اعتبارات مالی از سوی بانک‌ها شده است.

در همین حال، برخی رسانه‌های چینی گزارش داده اند که دولت ممکن است اقدامات انتشار اوراق قرضه را برای توسعه‌دهندگان املاک با موجودی بانکی سالم و خرید زمین برای آنها در کوتاه‌مدت تسهیل کند. با این حال، این گزارش ها نتوانستند تمایلات نزولی بازار را بالا ببرند زیرا بازار انتظار دارد که بازار املاک در سال جدید رکود بیشتری را شاهد باشد.جعفری طهرانی

 

دیدگاهتان را بنویسید