223497

افت قیمت فولاد و سنگ آهن

دنیای معدن: معاملات آتی سنگ آهن در فصل غیر پیک زمستانی به دلیل محدودیت های شدید تولید و محدودیت سینترینگ اعمال شده در کارخانه ها، کاهشی شد و به پایین ترین سطح سالانه رسید.

به گزارش دنیای معدن، معاملات بورس کالای دالیان DCE برای تحویل در ژانویه در جلسه معاملاتی صبح امروز سه شنبه 2 نوامبر با 9.95 درصد یا 62.50 یوان (9.75 دلار) کاهش روزانه به 565.50 یوان در هر تن (88.40 دلار) رسید.

بهای آتی میلگرد نیز روند نزولی را دنبال کرد و در جلسه معاملاتی صبح امروز با 8 درصد یا 368 یوان (57.50 دلار) در هر تن کاهش روزانه به 4230 یوان در هر تن (661.10 دلار) رسید.

چشم انداز نزولی بازار در مورد تقاضای کم فولاد باعث شده شاخص معاملات آتی سنگ آهن به محدوده معاملات روزانه خود در جلسه معاملاتی صبح امروز کاهش یابد، علیرغم اینکه چین اعلام داشته شاخص مدیران خرید Caixin PMI به بالاترین سطح 4 ماهه رسیده و 50.6 شده است.

انتظار می رود مصرف فولاد به دلیل فعالیت های ضعیف ساخت و ساز و  زیرساخت ها کاهش یابد، درحالی که برخی فعالان تجاری معتقدند که محدودیت های تولید فولاد ممکن است تا المپیک زمستانی که در اوایل سال آینده برگزار می شود ادامه یابد.

کاهش تولید فولاد چین ممکن است در ماه نوامبر ادامه یابد چراکه میانگین تولید روزانه فولاد خام در اواخر اکتبر 2.58 میلیون تن گزارش شد که پایین ترین سطح از مارس 2020 می باشد.

شنیده شده که کارخانه های چینی در میان محدودیت های تولید براساس نیاز خود اقدام به خرید می کنند بنابراین کارخانه های بیشتری به دنبال محموله های فاین عیار متوسط تخفیف دار برای بهره وری در هزینه های خود هستند.

محدودیت های تولید زمستانی نیز چشم انداز بازار را درمورد تقاضای محموله های لامپ متفاوت کرده چراکه برخی کارخانه ها نرخ بکارگیری و استفاده از محموله های لامپ را به جای استفاده از گندله که با محدودیت عرضه روبرو است، در کوره های بلند خود بالا برده اند.جعفری طهرانی

با این حال سایر فعالان بازار بر این باورند که هر گونه محدودیت بلند مدت تولید، فعالیت کوره های بلند را به طور کلی در میان فصل غیر پیک تقاضای فولاد کاهش می دهد.

 

 

دیدگاهتان را بنویسید