223933

حال بازار سنگ آهن و فولاد چین خوب نیست

دنیای معدن: معاملات آتی سنگ آهن پس از بازگشایی قوی به دلیل تمایلات نزولی بازار به دلیل تقاضای کم و حاشیه سود پایین فولاد، در پایان معاملات امروز کاهشی شد.

به گزارش دنیای معدن، معاملات آتی بورس کالای دالیان (DCE) برای تحویل ژانویه در جلسه معاملاتی صبح امروز سه شنبه 9 نوامبر با 1.15 درصد یا 6.5 یوان (1.00 دلار) کاهش روزانه به 560 یوان در هر تن (87.60 دلار) رسید.

با این حال قیمت میلگرد در جلسه معاملاتی صبح امروز با افزایش اندک 0.02 درصدی یا یک یوانی به 4287 یوان در هر تن (670.80 دلار) رسید.

با وجود افزایش اندک در معاملات آتی میلگرد، به دلیل تقاضای پایین بخش ساخت و ساز در فصل غیر پیک، تمایلات بازار نسبت به تولید کم میلگرد نزولی باقی مانده است.

از اینرو برخی کارخانه ها دوره تعمیر و نگهداری را زودتر از موعد و در این ماه برنامه ریزی کرده اند که منجر به کاهش هفتگی 0.7 درصدی تولید و رسیدن به 2.88 میلیون تن در دوره 28 اکتبر تا 3 نوامبر شده است.

حاشیه سود کارخانه ها برای میلگرد داخلی براساس برآورد پلتس کاهش یافته و به 22.4 دلار در هر تن رسیده که 207.12 دلار در هر تن کمتر از اوایل اکتبر است.

انتظار می رود در دوره تعمیر و نگهداری کارخانه ها و هوای سردتر در شمال چین که فعالیت های ساختمانی را کندتر می کند، قیمت میلگرد در دوره 8 تا 12 نوامبر بیشتر اصلاح شود.

کارخانه های چینی ترجیح می دهند محموله های فاین متوسط عیار با تخفیف مانند محموله های فاین Jimblebar و Mac را خریداری کنند درحالی که جذابیت خرید محموله های فاین عیار پایین نیز در میان مصرف کنندگان نهایی رو به افزایش است.

شنیده می شود سودآوری برخی کارخانه های کوچک تر نزدیک به نقطه سر به سر break-even-point رسیده است و حاشیه سود پایین فولاد منجر به تقاضای کمتر برای استفاده از فاین های عیار بالا در مخلوط کوره بلند شده است.

در همین حال فعالان تجاری بر سر تقاضای لامپ اختلاف نظر دارند زیرا کاهش شدید تولید منجر به استفاده کمتر لامپ شده است، درحالی که انتظار می رود قیمت های بالای گندله در کوتاه مدت از پرمیوم لامپ حمایت کند.جعفری طهرانی

 

دیدگاهتان را بنویسید