240934

مدیر مجتمع سرب و روی مهدی آباد: در تامین زیرساخت‌های معدنی پیشرفت قابل توجهی داشته ایم

دنیای معدن: مدیر مجتمع سرب و روی مهدی آباد از پیشروی اهداف طرح احداث کارخانجات فرآوری سرب و روی مهدی آباد در مدت ۹ ماهه سال جاری خبر داد.

به گزارش دنیای معدن از روابط عمومی ایمپاسکو، حمیدرضا حمایت مدیر مجتمع سرب و روی مهدی آباد هدف از راه‌اندازی این طرح را تجهیز و آماده سازی معدن و احداث کارخانجات فرآوری سرب و روی با ظرفیت ۸۰۰ هزار تن کنسانتره با عیار ۳۵ درصد روی یا معادل آن و ۸۰ هزار تن کنسانتره سرب – نقره با عیار ۶۰ درصد سرب و تامین زیرساخت‌های لازم عنوان کرد.

وی با بیان اینکه تاکنون بیش از معادل ۳۰۰ میلیون دلار در این مجتمع سرمایه‌گذاری انجام شده، افزود: در فاز اول این طرح قرار است ظرفیت ۲ میلیون تن خوراک و استحصال ۲۰۰ هزار تن کنسانتره روی ۳۵ درصد یا معادل آن عملیاتی شود.

حمایت تصریح کرد: از ابتدای تاریخ فعالیت معدن مهدی آباد تاکنون حدود ۷۸ هزار متر حفاری اکتشافی توسط شرکت‌های مختلف داخلی و خارجی در محدوده انجام شده است.

وی در رابطه با مهمترین فعالیت‌های انجام گرفته در بخش معدن توضیح داد: باطله برداری و آماده سازی معدن در بخش مرکزی به میزان ۹۰ میلیون تن، دسترسی به ماده معدنی سولفید روی، تامین ۶ تراک ۱۰۰ تنی و حمل آن به سایت از جمله مهمترین اقداماتی است که در بخش معدن انجام داده‌ایم.

مدیر مجتمع سرب و روی مهدی آباد همچنین درباره تامین زیرساخت‌ها در معدن عنوان کرد: در بخش تامین آب، موفق به دریافت مجوزها، انعقاد قرارداد تحویل پساب از تصفیه خانه شهر یزد، تملک زمین‌ها، خرید تجهیزات، اتمام حفر کانال و لوله گذاری خط انتقال آب به میزان ۱۰۰ کیلومتر با ظرفیت ۱۰۰ لیتر بر ثانیه، پیشرفت ۹۴ درصدی کل پروژه آبرسانی، پایان عملیات عمرانی، نصب مکانیکال و پمپ‌ها در ایستگاه‌‌ها شده‌ایم.

حمایت در پایان درباره تامین برق مجتمع معدنی سرب و روی مهدی آباد تصریح کرد: در مراحل پایانی احداث پست برق با پیشرفت بیش از ۹۹  درصدی توسط شرکت پارسیان و نیز پیشرفت فیزیکی بیش از ۹۹ درصدی عملیات اجرایی خط انتقال ۱۳۲ کیلوولت نیروی برق به طول ۲۷ کیلومتر هستیم.

 

دیدگاهتان را بنویسید