234870

جعفری تاکید کرد:

توجه به شاخص های اقتصادی و تضمین تامین مواد اولیه؛ دو پیش نیاز احداث کارخانه سرب و روی در کوهبنان

دنیای معدن- رئیس هیات عامل ایمیدرو گفت: "توجه به شاخص های اقتصادی" و "تضمین تامین مواد اولیه"، به عنوان دو عامل حیاتی برای احداث کارخانه سرب و روی در منطقه کوهبنان محسوب می شوند.

به گزارش دنیای معدن به نقل از (ایمیدرو)، وجیه اله جعفری رئیس هیات عامل ایمیدرو در دیدار با عفت شریعتی کوهبنانی نماینده مردم زرند و کوهبنان در مجلس شورای اسلامی بر لزوم توجیه اقتصادی و تضمین خوراک جهت احداث کارخانه سرب و روی در کوهبنان تاکید کرد.

وی یادآور شد: پتانسیل سرب و روی کوهبنان بر کسی پوشیده نیست اما در حال حاضر کل ظرفیت استخراج سرب و روی این منطقه 70هزار تن است که جوابگوی نیاز تامین خوراک کارخانه نخواهد بود. بنابراین نیازمند انجام کارهای اکتشافی و پروانه های بهره برداری بیشتر در این منطقه هستیم .

رئیس هیات عامل ایمیدرو ادامه داد: امیدواریم با همت نماینده مردم کوهبنان در مجلس شورای اسلامی و سازمان صمت استان کرمان بتوان اخذ مجوزهای لازم از ارگان های دولتی را سرعت بخشید و به ذخایر قطعی بیشتر برای احداث کارخانه در این منطقه دست یابیم.

جعفری، صعب العبور بودن برخی معادن را از جمله مشکلات پیش رو دانست و گفت: شرکت های تهیه و تولید مواد معدنی ایران، فولاد صبا نور و فولاد پایا به زودی برنامه زمان بندی اکتشاف خود در منطقه کوهبنان را ارائه خواهند کرد و در محدوده های درخواستی خود، آماده کار بوده و مشکل تامین مالی ندارند.

رئیس هیات عامل ایمیدرو پراکندگی معادن و عدم تجمیع ذخیره را چالشی برای سرمایه گذاری عنوان کرد و ادامه داد: شرکت تهیه و تولید مواد معدنی ایران با کمک سازمان صمت استان کرمان و با محوریت طرح احیا معادن کوچک مقیاس طرح سرب و روی منطقه کوهبنان را تعریف کرده و با زمان بندی مشخص برای توسعه کارهای اکتشافی و رشد ذخایر منطقه تلاش کنند.

عفت شریعتی نماینده مردم زرند و کوهینان در مجلس شورای اسلامی نیز ضمن تاکید بر لزوم ایجاد اشتغال به منظور ایجاد امید مردم منطقه و کاهش مهاجرت به شهرها افزود: هدف اصلی ما اعتلای صنعتی، اشتغالزایی و رشد تولید در این منطقه است بنابراین آماده هرگونه همکاری جهت تسریع روند اخذ مجوز هاو برداشتن موانع کارهای اکتشافی سرب و روی و احداث کارخانه در کوهبنان هستیم.

 

دیدگاهتان را بنویسید