234867

در مجمع عمومی سالانه ایمپاسکو؛ طاهرزاده عنوان کرد:

صورت های مالی منتهی به سال ۱۴۰۰ ایمپاسکو برای چهارمین سال پیاپی اظهار نظر مقبول گرفت

دنیای معدن: برای چهارمین بار از تاریخ تاسیس، صورت های مالی شرکت تهیه و تولید مواد معدنی ایران منتهی به سال ۱۴۰۰ از طرف سازمان حسابرسی اظهار نظر مقبول گرفت.

به گزارش دنیای معدن به نقل از روابط عمومی شرکت تهیه و تولید مواد معدنی ایران، در جلسه مجمع عمومی سالانه امیرعلی طاهرزاده؛ مدیرعامل شرکت ضمن ارایه گزارشی از عملکرد ایمپاسکو در سال ۱۴۰۰ گفت: توسعه اکتشافات با تمرکز بر مواد معدنی استراتژیک و ذخایر عمیق و با انجام بیش از ۷۹ هزار متر حفاری در حوزه های سنگ آهن، زغالسنگ و پلی متال و ۱٫۲ میلیارد تن ذخایر اکتشافی شامل جانجا، سرب و روی ازبکوه و غیره از جمله دستاوردهای ایمپاسکو در سال گذشته است.

photo_2022-06-30_00-20-13

مدیرعامل ایمپاسکو در ادامه اظهار داشت: در سال ۱۴۰۰ شاهد اتمام عملیات اجرایی اکتشاف در کل پهنه های مرتبط توسط شرکت تهیه و تولید مواد معدنی ایران بودیم.

وی در ادامه اخذ ۱۶ فقره پروانه اکتشاف و نیز دریافت یک فقره گواهی کشف به نام جانجا و افزایش ذخیره به میزان ۳۰۳ میلیون تن مواد معدنی را از دیگر اقدامات شرکت تهیه و تولید مواد معدنی ایران در سال گذشته عنوان کرد.

مدیرعامل شرکت تهیه و تولید مواد معدنی ایران خاطر نشان کرد: در سال گذشته ایمپاسکو به عنوان بازوی اجرایی سازمان توسعه و نوسازی معادن و صنایع معدنی ایران  فعالیت های اجرایی مستقل خود را در ۲۶ استان، ۱۹ مجتمع، ۶ شرکت و ۲۵ طرح ادامه داد.

طاهرزاده برآورد جذب بیش از ۱۴ میلیارد تومان سرمایه در سال گذشته را در بخش های مختلف از قبیل مس و طلای جانجا، طلای خونیک و زغالسنگ گلندرود را از جمله اقدامات شرکت تهیه و تولید مواد معدنی ایران در سال ۱۴۰۰ برشمرد.

طاهرزاده با اشاره به تولید۵۹ میلیون تن انواع مواد معدنی در ایمپاسکو و واحدهای مرتبط ایمیدرو در سال ۱۴۰۰ گفت: در سال گذشته شاهد افزایش میزان تولید به صورت شاخص در عمده واحدهای تابعه و مرتبط ایمپاسکو از قبیل پتاس خور و بیابانک، سرب و روی و تراورتن انگوران و فروکروم سبزوار بودیم.

مدیرعامل ایمپاسکو رشد ۵۴ درصدی سود عملیاتی این شرکت  را در سال ۱۴۰۰ نسبت به سال ۹۹ از دیگر دستاوردهای این شرکت بیان کرد.

وی در ادامه تعداد نیروهای شاغل در بخش های راهبری، پیمانکاری و شرکتی توسط شرکت تهیه و تولید مواد معدنی ایران را در سال گذشته ۳ هزار نفر عنوان کرد.

طاهرزاده همچنین انجام ۱۹ طرح پژوهشی را از جمله عملکردهای ایمپاسکو در سال ۱۴۰۰ نام برد و افزود: انعقاد ۵ تفاهم نامه با دانشگاه ها و مراکز علمی و برگزاری ۳۳۶ دوره آموزشی عمومی و تخصصی ازجمله اقدامات صورت گرفته توسط ایمپاسکو در بخش پژوهش و آموزش در سال ۱۴۰۰ است.

مدیرعامل ایمپاسکو در خاتمه با اشاره به خروج بخش اعظم واحدهای تابعه شرکت تهیه و تولید مواد معدنی ایران از لیست آلاینده های زیست محیطی در سال ۱۴۰۰ گفت: در سال گذشته معدن پتاس خور و بیابانک  موفق به دریافت تندیس “معدن سبز” از سازمان محیط زیست شد.

گفتنی است مجمع عمومی عادی سالانه شرکت تهیه و تولید مواد معدنی ایران با حضور وجیه اله جعفری؛ رییس هیات عامل ایمیدرو و اعضای هیات مدیره ایمپاسکو در محل این شرکت برگزار شد.

 

 

دیدگاهتان را بنویسید