226597

افزایش قیمت روی با تعطیلی یک کارخانه دیگر در فرانسه

دنیای معدن: قیمت روی در معاملات روز پنجشنبه در نتیجه نگرانی از عرضه این فلز در جهان و اطلاعیه شرکت «نایراستار» مبنی بر تعطیلی کارخانه تولید روی در فرانسه بیش از ۵.۵ درصد افزایش یافت.

به گزارش «دنیای معدن»؛ شرکت «نایراستار» در اطلاعیه‌ای اعلام کرد که تولید روی خود را در کشور فرانسه به دلیل افزایش قیمت انرژی از ماه ژانویه تعطیل خواهد کرد. پیش از این شرکت گلنکور نیز از تعطیلی کارخانه تولید روی خود در کشور ایتالیا خبر داده بود.

افزایش قیمت انرژی باعث محدودیت تولید کارخانجات فلزات اساسی در اروپا شده  و باعث شد که تولید بسیاری از کامودیتی‌ها از فولاد گرفته تا روی در مسیر تعطیلی پیشی بروند.

بر اساس آمارهای منتشر شده از میزان تولید کارخانجات بزرگ فلزات اساسی، شرکت «نایراستار» سالانه حدود ۷۲۰ هزار تن روی در اروپا تولید می‌کرد.

میانگین قیمت سه ماهه روی در بورس فلزات لندن رشد ۵.۷ درصدی را تجربه کرده که بالاترین میزان این فلز از تاریخ ۲۵ اکتبر تاکنون به شمار می‌رود.

قیمت انرژی در اروپا پیش از این نیز در بالاترین حد تاریخی خود قرار داشت و طی هفته‌های اخیر در فرانسه با افزایش قیمت روبرو شده بود به طوری که از سایر کشورهای دیگر اروپایی نیز بیشتر شده است. این شرکت اعلام کرد که قیمت انرژی احتمالا اوایل سال ۲۰۲۲ نیز همچنان در محدوده بالایی قرار خواهد داشت.

 

دیدگاهتان را بنویسید