224214

هویت‌بخشی به نماهای ساختمانی با مصالح داخلی

دنیای معدن: با توجه به رشد جمعیت و وسعت گرفتن شهرها در جهان، صنعت ساختمان دچار چالش‌های جدی شده که چند سالی است شهرهای بزرگ ایران نیز با آنها رو به رو شده‌اند، از این رو با توجه به تجربیات صورت گرفته در شهرهای پیشرو و صنعتی جهان و همچنین مدیریت دقیق و اصلاح قوانین می‌توان از طریق انبوه‌سازی پاسخگوی بخش عظیمی ‌از دغدغد‌ها و نیاز‌های شهروندان شهرهای بزرگ در زمینه مسکن بود.

 

عالیه بیننده مدیرعامل گروه معادن و کارخانجات عالیه مقام لیان

در این راستا باید استانداردهای صنعت  ساختمان در بالاترین سطح از نظر مقاومت سازه در برابر حریق، زلزله، سیل و... و کیفیت مصالح اولیه موردنظر سازندگان و فعالان صنعت ساختمان قرار گیرد.

طرح‌های توجیهی اقتصادی برای ساخت این ابر‌سازه‌ها نباید بر کیفیت مصالح مصرفی در آنها تاثیر منفی بگذارد، بنابراین می‌توان با تمرکز روی تهیه و تامین بهترین مواد اولیه تولید داخل با مناسب‌ترین قیمت و با حذف لایه‌های واسطه‌گری به طوری که معامله‌ها مستقیم و بدون واسطه با تولیدکنندگان توانای کشور عزیزمان صورت گیرد، به این مهم رسید.

به عنوان مثال مجموعه ما توانسته گام‌های خوبی  در استخراج و تولید انواع سنگ‌های ساختمانی در نقاط مختلف کشور بردارد و در این راستا  همواره دغدغه‌ها و اولویت  این شرکت در جهت کسب رضایتمندی و میل و سلیقه سازندگان توانای کشور بوده است.

امروزه در بین تمام سنگ‌های موجود، سنگ اندزیت (‌اسپراخون) با کیفیت و تنوع رنگی بالا و قیمت مناسب توانسته نظر سازندگان را به خود جلب کند، این سنگ با خصوصیات منحصر به فرد خود مانند استحکام بالا، مقاومت در برابر سرما و گرما، عدم تغییر شکل در طول زمان، ابزارپذیری بالا و همسان شدن با ملات و ... مناسب برای تمام تفکرات در معماری‌های به سبک مدرن و کلاسیک است.

سنگ اندزیت علاوه بر استفاده در نما به سبک‌های مختلف به عنوان سنگ کف، پله، سنگ دیوار، انواع تندیس‌ها، سوراهی و انواع محصولات دکوراتیو مورد کاربرد قرار می‌گیرد. همچنین بهره‌گیری از این سنگ افزون بر ساختمان‌های به سبک معماری مدرن امروزی در بناهای تاریخی با عمر بالای صد سال ماندگار بوده و کیفیت خود را حفظ کرده است.

 

دیدگاهتان را بنویسید