221713

۱۰شرکت برتر معدنی نیکل در جهان

دنیای معدن - نیکل و ترکیبات آن برای تولید فولاد ضروری هستند، اما نیکل همچنین به عنوان نجات‌دهنده خاموش لقب گرفته است، زیرا در انتقال جهانی به انرژی‌های پاک به عنوان یکی از فلزات کلیدی مورد استفاده در باتری‌های خودروهای برقی نقش دارد.

به گزارش دنیای معدن به نقل از سازمان زمین‌شناسی ایالات‌متحده، مجموع ذخایر نیکل در سطح جهان 94میلیون تن برآورد شده است، که اندونزی و استرالیا از جمله کشورهایی هستند که دارای بیشترین منابع هستند.

با وجود همه‌گیری جهانی ویروس کرونا، تولید جهانی نیکل در سال 2020 بالغ بر 2/ 2 میلیون تن شد. امسال انتظار می‌رود تولید جهانی نیکل از معادن افزایش یابد و GlobalBata تخمین می‌زند که این میزان 8/ 6 درصد افزایش یابد و  به نزدیک 5/ 2 میلیون تن برسد. به گزارش بخش ترجمه شرکت‌ها وب‌سایت معدنی ماینینگ ویکلی  با استفاده از داده‌های ارائه شده توسط شرکت خواهر خوانده خود Miningintelligence، لیستی از بزرگ‌ترین شرکت‌های تولیدکننده نیکل در جهان در سال 2020 تهیه کرده است که در ادامه به آنها اشاره می‌کنیم.

شرکت نوریلسک نیکل روسیه (Nornickel) با تولید بیش از 178 هزار تن در صدر این فهرست قرار دارد در حالی که این رقم در سال 2019 بالغ بر 172 هزار تن بود. در حالی که بخش Nornickel’s Kola که شامل پنج معدن عملیاتی است، به دلیل تخلفات زیست‌محیطی خود تحت تعقیب قرار دارد، این شرکت متعهد شده است که در دهه آینده حدود 5میلیارد دلار برای پاکسازی خطوط معدنی Kola Peninsula سرمایه‌گذاری کند. شرکت واله برزیل با تولید 167هزارتن در رتبه دوم قرار دارد که تولید نیکل آن در مقایسه با 171هزارتن سال قبل کاهش یافته است. همچنین شرکت PT Vale اندونزی می‌گوید قصد دارد سال آینده ساخت پروژه نیکل پومالا را آغاز کند. 

غول‌های معدنی که در رتبه‌های سوم، چهارم و پنجم برترین تولیدکنندگان نیکل در جهان قرار دارند به ترتیب شرکت‌های گلنکور، BHP و آنگلو امریکن است. شرکت گلنکور با مجموع تولیدات استرالیا، کانادا و اروپای خود، مجموعا 101هزار تن نیکل تولید کرد، در حالی که این میزان در سال ۲۰۱۹ بالغ بر 108 هزار تن بود. شرکت BHP نیز با تولید 8/ 74 هزارتن از عملیات نیکل وست خود در استرالیا در بخش بالای این فهرست قرار گرفته و آنگلو امریکن نیز با تولید 6/ 43 هزار تن از عملیات خود در برزیل بعد از این شرکت قرار گرفته است. شرکت معدنی استرالیایی ساوت ۳۲ کلمبین که محصولات متنوع معدنی تولید می‌کند بالغ بر 1/ 36هزارتن نیکل تولید کرد که تولید آن 11درصد نسبت به سال قبل کاهش یافته است‌. این شرکت تقریبا با گروه معدنی ارامت مستقر در پاریس که 9/ 35هزارتن تولید کرد، رقابت نزدیکی داشت. شرکت IGO مستقر در پرت استرالیا 5/ 29هزار تن نیکل تولید کرد و شرکت Terrafame فنلاند نیز با تولید 7/ 28هزار تن در تعقیب آن قرار داشت.

شرکت چینی MCC-JJJ Mining نیز با تولید خود بر اساس مالکیت 85درصدی از معدن رامو در پاپوآ گینه نو، در زمره 10 شرکت برتر قرار گرفت و با تولید 6/ 28هزارتن نیکل در سال 2020 تنها یک رده از Terrafame عقب افتاد.

 

دیدگاهتان را بنویسید