250851

صندوق بازنشستگی فولاد درباره وضعیت مالکیت شرکت زغال‌سنگ کرمان توضیح داد

دنیای معدن- صندوق بازنشستگی فولاد در اطلاعیه ای اعلام کرد که تفاهم با صدرتامین برای تهاتر سهام زغال سنگ کرمان با سهام باارزش و سودده در مراحل ابتدایی و منوط به رضایت طرفین است.

به گزارش دنیای معدن، «موضوع در قالب تهاتر سهام بین طرفین مطرح شده و این تفاهم در مراحل ابتدایی است که عملیاتی شدن این موضوع پس از ارزش گذاری دقیق سهام شرکت زغال سنگ کرمان و شرکت های مورد تهاتر انجام می شود و بحث فروش دارایی های صندوق فولاد مطرح نیست».

براساس این گزارش، در جلسه بین وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی و استاندار کرمان موضوع تهاتر سهام شرکت زغال سنگ کرمان مطرح و با توجه به اینکه شرکت صدرتامین زیر مجموعه سازمان تامین اجتماعی است، تفاهم اولیه برای تهاتر سهام شرکت زغال سنگ با صدرتامین برای تکمیل زنجیره فولاد صدرتامین حاصل شد و در مقابل این توافق نیز به عمل آمد که سهام باارزش و سودده برخی از شرکت های مهم زیرمجموعه صدرتامین به صندوق بازنشستگی فولاد منتقل شود.

«در عین حال، انتقال سهام شرکت زغال سنگ کرمان به صدرتامین منوط به ارزش گذاری دقیق سهام شرکت های زغال سنگ کرمان و سهام شرکت های با ارزش و سودده صدرتامین و پس از آن، فرآیند انتقال و جابه جایی سهام بر اساس موازین قانونی انجام خواهد شد».

روابط عمومی صندوق بازنشستگی فولاد در ادامه اعلام کرد: به بازنشستگان صندوق فولاد اطمینان می دهیم حفظ منافع این عزیزان در هرگونه تهاتر سهام اولویت اساسی صندوق است. ضمن اینکه قرار است فرایند تهاتر با هماهنگی هیات مدیره صندوق فولاد، تامین اجتماعی، معاونت رفاه و اقتصادی وزارتخانه و هیات امنا و بر اساس موازین قانونی پیش برود، در غیر این صورت چنانچه رضایت ۲ طرف حاصل نشود، شاید این عمل با مشکلاتی روبه رو شود.

براین اساس، بازنشستگان مطمئن باشند قصد فروش دارایی های صندوق فولاد نیست، یک پیشنهاد تهاتر مطرح شده است و در صورت طی فرایند قانونی و رضایت ۲ مجموعه این تهاتر شکل می گیرد.

 

دیدگاهتان را بنویسید