247923

سازمان بازرسی سمنان احتمال ترک فعل را در حادثه معدن دامغان بررسی می‌کند

دنیای معدن- مدیرکل بازرسی استان سمنان گفت: بازرسان این اداره‌کل عملکرد دستگاه‌های اجرایی و مسوولان مرتبط با حادثه معدن طزره دامغان را در زمینه نظارت بر معدن، ترک فعل یا قصور احتمالی در دست بررسی دارند.

به گزارش دنیای معدن، حجت‌الاسلام علی‌اکبر رشید زاده روز شنبه در نشست با اصحاب رسانه در سالن همایش اداره‌کل بازرسی استان سمنان به مناسبت ۱۹ مهرماه سالروز تشکیل سازمانی بازرسی افزود: دادگستری پیگیر بررسی پرونده حادثه تلخ معدن طزره دامغان است.

حادثه انفجار معدن زغال سنگ طزره دامغان و جانباختن ۶ کارگر محبوس در آن سیزدهم شهریور امسال، مسبوق به سابقه است و عزم جدی برای برخورد قاطع با مقصران احتمالی و جلوگیری از تکرار چهارباره چنین حادثه‌ای با اطلاع‌رسانی شفاف، مطالبه‌ای جدی محسوب می‌شود.

مجموعه معادن زغال سنگ البرز شرقی در منطقه طزره دامغان در مناطق سردسیر و کوهستانی جنوب رشته کوه‌های البرز و در فاصله ۵۰ کیلومتری شهرستان دامغان قرار دارد.

مدیرکل بازرسی استان سمنان بیان کرد: رصد مصوبات شورای اسلامی شهرها از جمله موارد مورد بررسی از سوی اداره‌کل بازرسی استان سمنان است که نتیجه بررسی‌ها نشان می‌دهد ۲۵ مصوبه‌ طبق قانون نبوده و ابطال این مصوبه‌ها در دیوان عدالت اداری در دست پیگیری است.

وی تصریح کرد: فرار مالیاتی مربوط به چهار شرکت تولیدی به میزان سه‌هزار و ۲۰ میلیارد ریال از سال گذشته تا کنون شناسایی، کشف و منجر به صدور برگ تشخیص مالیاتی شد.

به گفته رشیدزاده، تصرف اراضی ملی به وسعت ۱۶۰ هکتار رفع و مالکیت دولت از سال گذشته تا کنون تثبیت شد.

وی اضافه کرد: وصول حقوق دولتی معادن استان سمنان به میزان یکهزار و ۱۱۵ میلیارد ریال از دیگر تلاش‌های بازرسان اداره‌کل بازرسی استان سمنان در یک سال گذشته است.

مدیرکل بازرسی استان سمنان گفت: تامین آب معادن به میزان یک میلیون و ۲۰۰ هزار مترمکعب از آب‌های نامتعارف با هدف کمک به اشتغالزایی و تولید از دیگر اقدامات این اداره کل است.

وی بیان کرد: حق و حقوق ۵۰۰ کارگر در استان سمنان که حقوقشان در حال تضییع بود، با ورود سازمانی بازرسی مشکلاتشان رفع شد.

وی یادآور شد: اداره‌کل بازرسی استان سمنان در زمینه وصول معوقات بانکی و ترک فعل‌ها نیز ورود کرده است.

رشیدزاده با اشاره به توقف طرح تکمیل مرکز جامع تشخیص سرطان به دلیل کمبود بودجه، افزود: اداره‌کل بازرسی استان سمنان در تاخیر تکمیل طرح ورود کرد و با تخصیص ۲۰۰ میلیارد ریال مصوبه سفر،این مرکز درمانی تکمیل و در آستانه افتتاح است.

وی با بیان اینکه مکان نگهداری اموال تملیکی استیجاری بود و مشکلاتی در این زمینه وجود داشت، بیان کرد: ۴۵۰ میلیارد ریال اعتبار تخصیص و زمین هشت‌هزار برای نگهداری و جلوگیری از تضییع اموال بیت‌المال خریداری و سوله مسقف ایجاد شد.

مدیرکل بازرسی استان سمنان اظهار کرد: امسال ۴۰۰ میلیارد ریال و ۳۳۰ میلیارد ریال سال گذشته اموال توقیفی مصادره شده فروخته و به حساب خزانه پرداخت شد.

وی یادآور شد: چهار هزار و ۱۰۰ میلیارد ریال پرداخت تسهیلات برای کمک به واحدهای تولیدی تصویب با همراهی هم‌افزایی دستگاه و دستگاه‌های اجرایی استان سمنان تصویب شد که با توجه به درخواست واحدها و بررسی موضوع پرداخت می‌شود.

رشیدزاده با بیان اینکه اعلام هشدار به منظور پیشگیری از وقوع جرم از وظایف سازمان بازرسی است، افزود: ۴۵ هشدار پیشگیری از وقوع جرم به دستگاه‌های اجرایی اعلام شد.

وی با بیان اینکه مدیرانی که از این استان رفته‌اند و جای دیگر مسوولیت گرفته اند، نیز در صورت لزوم تحت پیگیری قراررمی گیرند، تاکید کرد: سازمان بازرسی در مبارزه با فساد تعارف ندارد و سال گذشته تا کنون ۶۰ شاغل در دستگاه‌های اجرایی اعم از مدیر و کارمند به دستگاه قضا معرفی شدند که پس از صدور رای اطلاع‌رسانی می‌شود.

وی تصریح کرد: ۲ هزار و ۲۰۰ شکایات و اعلامات از سال گذشته تا کنون در اداره‌کل بازرسی استان سمنان ثبت شد و در دست بررسی است.

مدیرکل بازرسی استان سمنان با اشاره به مشکلات سهامداران سهام عدالت در استان سمنان، افزود: گزارش اولیه ارائه شد و در دست پیگیری است.

 

دیدگاهتان را بنویسید