241917

نماینده مجلس انتقاد کرد:

معادن زغال سنگ کرمان بلاتکلیف مانده‌اند

دنیای معدن- نماینده مردم کرمان و راور در مجلس شورای اسلامی گفت: باوجود ذخایر بسیار این استان بخشی از معادن زغال سنگ استان کرمان بلاتکلیف مانده اند و ضرورت تعیین تکلیف و بهره برداری این معادن اشتغالزا وجود دارد.

به گزارش دنیای معدن، محمدرضا پورابراهیمی روز پنجشنبه در آخرین نشست شورای معادن استان کرمان در سال جاری افزود: این استان دارای ذخایر زغال سنگ فراوانی است و با وجود اینکه این صنعت بسیار اشتغالزا محسوب می شود اما به حال خود رها شده اند و اندازه ظرفیت ها از آن بهره برداری نمی‌شود.

وی اظهار داشت: طرح فولاد راور با مشکل برق و زیرساخت ها مواجه شده که نیازمند کمک شورای معادن استان کرمان برای تامین مواد اولیه کارخانه بریکت سازی هستیم.

پورابراهیمی ادامه داد: در صورتی که محدوده معدنی به فولاد راور واگذار شود، این کارخانه در این زمینه می تواند ۲۰۰ تا ۳۰۰ اشتغال با تامین مواد اولیه ایجاد کند و مشکل برق هزینه هایی به شرکت تحمیل کرده که امیدوارم این مشکل رفع شود تا این پروژه تا سال آینده به بهره برداری برسد.

رییس کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی با اشاره به برنامه راهبردی شورای معادن درزمینه قانون جهش دانش بنیان و استفاده از ظرفیت قانون معافیت مالیاتی عنوان کرد: این ظرفیت می تواند فوق العاده به استان کمک کند و شرکت ها آن را جدی بگیرند.

وی افزود: با هماهنگی کمیسیون تلفیق سهم استان ها را از حقوق دولتی معادن در لایحه بودجه ۱۴۰۲ افزایش دادیم و سهم استان کرمان به عنوان بهشت معادن ایران، عددی قایل توجه خواهد شد.

پورابراهیمی گفت: ۳۰ میلیون مترمکعب انتقال آب را به استان کرمان انجام دادیم تا این استان را از بی آبی نجات دهیم؛ طرح جدید آب خلیج فارس که در حال نهایی شدن است، مشکل تنش آبی کرمان را رفع می کند.

به گزارش ایرنا عمده معادن زغال سنگ استان کرمان در شهرستان های زرند، راور و کوهبنان در شمال این استان قرار دارد.

 

دیدگاهتان را بنویسید