239718

درآمد ۵۰۰ میلیارد تومانی تولید کک در طبس

دنیای معدن: کارخانه کک طبس از آغاز امسال ۵۰۰ میلیارد تومان کک متالورژیکی تولید کرده است.

به گزارش دنیای معدن، رئیس صنعت، معدن وتجارت طبس گفت: از آغاز امسال، بیش از ۷۰ هزار تن کک متالورژیکی با فرآوری کنسانتره زغالسنگ در کارخانه کک طبس تولید شده است.

زارع نیا افزود: تولیدات این کارخانه به استان های اصفهان، یزد و کرمان برای استفاده در صنایع فولادی سازی ارسال می شود و بخشی از آن هم که در صنایع ایران استفاده نمی شود به پاکستان صادر می شود.

زارع نیا با بیان اینکه کارخانه کک طبس یکی از بزرگترین کارخانه های کک متابلوژیکی با تکنولوژی بازیافت حرارتی است گفت: مجموعه کک سازی طبس با برنامه ریزی های صورت گرفته به دنبال تولید ۳۰۰ هزار تن کک است تا بتواند نیاز داخلی را تامین کند.

مدیرعامل شرکت کک طبس نیز گفت: علی رغم ذخایر بسیاری از زغال سنگ که در اختیار داریم، اما وارد کننده کک و گا ها هم زغال سنگ هستیم، اما شرکتی مانند شرکت کک طبس می تواند با حداکثر ظرفیت کار کردن، این خلا را جبران کند تا ارز کمتری خارج شود.

نصیری افزود: شرکت کک طبس حدود ۷۰ تا ۸۰ هزار تن کک در سال تولید می کند که رسیدن به ظرفیت ۳۰۰ هزار تن کک سازی، بخشی از این واردات را جبران می کند.

وی با اشاره به اینکه، برای رسیدن به استاندارد بالایی از کک، نیازمند واردات بخشی از زغال سنگ هستیم گفت: به غیر از ذوب آهن، سایر بخش ها با مصرف کک تولید داخل مشکل ندارند و تنها برای صنایع ذوب آهن باید کک خالصتری استفاده کرد که نیازمند واردات کک یا زغالسنگ با کیفیت بالاتر است.

 

دیدگاهتان را بنویسید