239660

انتقاد‌ها از ایجاد معدن زغال سنگ در انگلیس

دنیای معدن: پس از اینکه دولت انگلیس تصمیم گرفت نخستین بار در ۳۰ سال اخیر، یک معدن جدید زغال سنگ را راه اندازی کند، هواداران محیط زیست این اقدام دولت را جنایت علیه بشریت نامیدند.

به گزارش دنیای معدن، انتقاد‌ها از ایجاد معدن زغال سنگ در انگلیسبه گزارش سرویس بین الملل خبرگزاری صدا و سیما؛ پس از اینکه دولت انگلیس تصمیم گرفت نخستین بار در ۳۰ سال اخیر، یک معدن جدید زغال سنگ را راه اندازی کند، هواداران محیط زیست این اقدام دولت را جنایت علیه بشریت نامیدند.

مایکل گوو (Michael Gove) وزیر برابرسازی، مسکن و جوامع در دولت انگلیس، مجوز راه اندازی معدن زغال سنگ در منطقه کامبریا (Cumbria) را داده است.

قرار است از زغال سنگ این معدن، به منظور استفاده در تولید فولاد استفاده شود.

رسانه‌ها در انگلیس نوشتند: هواداران محیط زیست تلاش می‌کنند تا مانع آغاز فعالیت‌ها در این معدن زغال سنگ شوند، زیرا این اقدام را مخرب محیط زیست و برخلاف تعهد دولت انگلیس می‌دانند. طرفداران محیط زیست در انگلیس می‌گویند دولت این کشور هم در درون این کشور و هم در توافق‌های بین المللی، قانونا موظف است علیه محیط زیست اقدام نکند و اکنون در حال شکستن تعهدات زیست محیطی خود است که در نشست سال گذشته زیست محیطی در اسکاتلند بر ان تاکید کرده است.

روزنامه گاردین نوشت شماری از وکلای حقوقی، به نمایندگی از سازمان‌های هوادار محیط زیست تصمیم گرفته اند علیه این اقدام دولت انگلیس، به دادگاه شکایت کنند.

احزاب بزرگ انگلیسی همچون کارگر، سبز و لیبرال دموکرات نیز با این تصمیم دولت انگلیس مخالفند. به نوشته گاردین، سازمان‌های هوادار محیط زیست هشدار داده اند در محل این معدن و نیز در برابر بانک‌ها و موسسات سرمایه گذاری که با این معدن همکاری کنند، تظاهرات خواهند کرد. دولت انگلیس اعلام کرده است فعالیت معدن زغال سنگ در منطقه کامبریا، ۵۰۰ شغل ایجاد و سالانه ۲.۸ میلیون تن زغال سنگ به منظور سوزاندن در کارخانه‌های فولادسازی تولید می‌کند.

افزایش بهای نفت و گاز در پی تحریم‌های غرب علیه روسیه سبب شده است قیمت انرژی به بالاترین میزان در تاریخ این کشور برسد که موجی از پیامد‌های اقتصادی از جمله بالارفتن جهشی قیمت انواع کالا‌ها و خدمات را در پی داشته بنا بر اعلام نهاد‌های خیریه از جمله شلتر این شرایط شماری از خانواده‌ها را در این کشور بر سر دوراهی گرم کردن خانه یا تامین غذای کافی برای اعضای خانواده قرار داده است.

 

دیدگاهتان را بنویسید