237917

رئیس جمهور ترکیه از تکمیل عملیات نجات در حادثه معدن خبر داد

دنیای معدن: رجب طیب اردوغان می گوید ماموریت امداد و نجات در محل حادثه انفجار معدن زغال سنگ در شمال ترکیه تکمیل شده است.

به گزارش دنیای معدن به نقل از اسپوتنیک، رئیس جمهور ترکیه ضمن اعلام پایان یافتن عملیات نجات در معدن، اعلام کرد ۱۱ کارگر مجروح هم اکنون در بیمارستان ها تحت مداوا هستند. فخرالدین کوجا، وزیر بهداشت ترکیه نیز اعلام کرد حال ۵ معدنچی مجروح وخیم است.

عصر روز جمعه، رسانه ها از وقوع انفجار در معدنی در استان «بارتین» شمال ترکیه خبر دادند. خبرگزاری آناتولی به نقل از اردوغان تعداد کشته شدگان این حادثه را ۴۱ نفر اعلام کرد. یافته های اولیه نشان می دهد علت انفجار تجمیع گازهای قابل اشتعال در معدن بوده است.

گفته می شود هنگام وقوع این حادثه، حدود ۱۱۰ نفر در معدن حضور داشته و تقریباً نیمی از آن ها در عمق بیش از ۳۰۰ متری زمین بودند. پیش از این، سلیمان سویلو، وزیر کشور گفته بود که ۵۸ نفر از ۱۱۰ نفری که در زمان انفجار در معدن کار می کردند، توسط تیم ها نجات یافتند یا خودشان از آن خارج شدند.

در پی این حادثه، بسیاری از کشورهای جهان با ترکیه اعلام همدردی کرده و نخست وزیر یونان، با وجود اینکه روابط دو کشور اخیراً به شدت متشنج شده است، پیشنهاد کمک در عملیات نجات را مطرح کرد.

بدترین فاجعه معدن در ترکیه سال ۲۰۱۴ اتفاق افتاد که طی آن ۳۰۱ معدنچی پس از وقوع آتش سوزی در معدن ذغال سنگ در شهر «سوما» جان باختند.

 

دیدگاهتان را بنویسید