237711

در چهار ماه نخست امسال رقم خورد

افزایش ۲۱ درصدی تولید کنسانتره زغال سنگ

دنیای معدن: تولید کنسانتره زغال سنگ از ۵۳۴ هزار و ۱۰۰ تن در چهار ماهه نخست سال ۱۴۰۰ به ۶۴۸ هزار و ۲۰۰ تن نسبت به مدت مشابه امسال رسیده که رشد ۲۱ و سه دهم درصدی داشته است.

به گزارش دنیای معدن، براساس آخرین گزارش عملکردی که وزارت صنعت، معدن و تجارت از عملکرد تولید در چهار ماهه نخست سال ۱۴۰۱ منتشر کرده است، از میان ۱۱ کالای منتخب معدن و صنایع معدنی، زغال سنگ بیشترین رشد تولید را به خود اختصاص داده و پس از آن ظروف شیشه‌ای با تولید ۳۰۲ هزار تن، رشد ۱۳.۹ درصدی را نسبت به تولید در مقایسه با مدت مشابه سال قبل (۲۶۵ هزار تن در چهار ماهه نخست سال ۱۴۰۰) تجربه کرده است.

تولید آلومینا نیز از ۸۱ هزار و ۴۰۰ تن در چهار ماهه نخست سال ۱۴۰۰ به ۸۸ هزار و ۲۰۰ تن در چهار ماهه نخست امسال رسیده که رشد ۸.۴ درصدی را نشان می‌دهد.

از میان کالاهای منتخب معدن و صنایع معدنی، چینی بهداشتی و ظروف چینی به ترتیب با کاهش ۱۶.۸ و ۴.۹ درصدی کمترین رشد تولید را تجربه کرده اند و در چینی بهداشتی، ۳۳ هزار و ۶۰۰ تن تولید در چهار ماهه نخست امسال در مقایسه با تولید ۲۷ هزار و ۹۰۰ تنی در چهار ماهه نخست سال ۱۴۰۰ به ثبت رسیده است. تولید ظروف چینی در چهار ماهه نخست سال ۱۴۰۰ نیز ۲۰ هزار تن بوده که این رقم در چهار ماهه نخست امسال به به ۱۹ هزار تن کاهش یافته است.

در بازه زمانی مورد بررسی دیگر کالاهای منتخب از جمله شیشه جام، فولاد خام، محصولات فولادی، کاتد مس، کاشی و سرامیک به ترتیب رشد تولید ۷.۲، ۵.۱، ۵.۱، ۱.۱ و ۰.۸ درصدی در مقایسه با مدت مشابه سال قبل داشته اند و سیمان نیز کاهش تولید ۳.۱ درصدی را در چهار ماهه نخست امسال تجربه کرده است.

۱۴

 

دیدگاهتان را بنویسید