236987

هند و چین برای خرید زغال سنگ افغانستان اعلام آمادگی کردند

دنیای معدن: درحالی که طالبان به دنبال بازارهای تازه برای فروش زغال سنگ افغانستان است؛ هند و چین برای خرید زغال سنگ افغانستان اعلام آمادگی کردند.

به گزارش دنیای معدن، مسئولان وزارت معادن و پترولیم طالبان می گویند که هیأت های جداگانه از هند و چین چندین بار درباره خرید زغال سنگ با آنان گفت وگو کرده اند و تلاش ها برای افزایش صادرات زغال سنگ افغانستان ادامه دارد.

عصمت الله برهان، سخنگوی وزارت معادن و پترولیم طالبان گفت هیأت های های چینی می خواهند از راه های آسان و کم خطر مانند راه بدخشان صادرات انجام شود اما در آن مسیر جاده مناسب وجود ندارد.

برهان گفت صادرات می تواند از بندر چابهار ایران نیز انجام شود.

همچنین به گفته خانجان الکوزی عضو هیأت مدیره اتاق تجارت و سرمایه گذاری افغانستان معدن های زغال سنگ زمینه کار را برای صدها شهروند ایجاد کرده است.

از سوی دیگر اداره ملی استاندارد افغانستان در نظر دارد که به هدف تثبیت کیفیت زغال سنگ و اعتبار آن در بازارهای جهانی، یک آزمایشگاه فعال کند.

آمارهای وزارت معادن و پترولیم افغانستان نشان می دهد که پس از افزایش تعرفه زغال سنگ، صادرات آن به پاکستان کاهش یافته و در حال حاضر روزانه تا ۵ هزار تن زغال سنگ کشور وارد پاکستان می شود.

پیش از این روزانه تا ۱۰ هزار تن زغال سنگ از افغانستان به پاکستان صادر می شد.

 

دیدگاهتان را بنویسید