236951

کارگران بیکار شده معدن«هشونی غربی» بیمه بیکاری می گیرند/ خسارت ۲۷ میلیاردی سیل به یک معدن

دنیای معدن-رئیس اداره تعاون، کار و رفاه اجتماعی کوهبنان گفت: ۹۰ کارگر معدن زغال سنگ هشونی غربی که بر اثر تخریب معدن بر اثر سیلاب بیکار شده اند، مقرری بیمه بیکاری می گیرند.

به گزارش دنیای معدن، محسن سیف اللهی در حاشیه نشست کمیسیون کارگری شهرستان کوهبنان گفت: در اثر سیل اخیر و خسارت وارده، معدن زغال سنگ هشونی غربی تعطیل و حدود ۹۰ نفر از کارگران بیکار شدند که با معرفی به تامین اجتماعی تا زمان راه اندازی مجدد کارگاه محل فعالیتشان از بیمه بیکاری بهره می برند.

وی بیان داشت: حفظ ایمنی کارگران در اولویت برنامه هاست و بر رعایت اصول ایمنی معدن در راه اندازی مجدد آن تاکید می شود.

در ادامه حسین گلستانی (مسؤول آماده سازی معدن زغال سنک هشونی) هم بیان کرد: بیش از یک ماه از سیل گذشته اما با توجه به شرایط موجود هیچ وسیله ای را نمی توانیم برای بازسازی به معدن ببریم.

وی ادامه داد: چهار تا پنج متر خاک در دساندری و حدود ۸۰ متر آب در تونل یک وارد شده که دساندری نیاز به بتن ریزی دارد در حالی که حمام ها هم مملو از گل ولای شده است.

گلستانی افزود: تونل ۵ و ۷ معدن هشونی غربی راه ارتباطی ندارد، کارگاه های استخراج به دلیل نفوذ سیل دچار خسارت شده و مملو از گل ولای است که نیاز به تعمیرات اساسی دارد.

وی ابراز داشت: تونل ۴ حدود ۷۰ متر گل ولای و مابقی آن پر از آب است و تونل دو هم دچار خسارت شده اما فعلا این تونل آماده سازی شده که می تواند شروع به فعالیت کند.

مسؤول آماده سازی معدن هشونی غربی خاطرنشان کرد: برای راه اندازی معدن نیاز به حمایت های مالی داریم تا هرچه زودتر معدن راه اندازی شود.

وی عنوان کرد: بیش از ۱۴ هزار تن زغال سنگ استخراج شده در معدن ۱۲ و۱۴ دپو شده و فعلا خریدار ندارد که این امر بر مشکلات شرکت و معدن افزوده است.

در پایان مجید توکلی فرماندار کوهبنان اظهار کرد: براساس برآورد صورت گرفته حدود ۲۷ میلیارد تومان به معدن هشونی غربی در جریان سیل اخیر خسارت وارده شده که گزارش به ستاد حوادث بحران استان کرمان ارسال شده است.

وی خطاب به مدیران معدن هشونی غربی بیان داشت: جا دارد با توجه به درخواست کارگران از وجود کارگران معدن برای رفع مشکلات موجود بهره ببرید تا با کار جهادی و انقلابی در یک ماه آینده شاهد فعالیت این معدن باشیم که خانواده ها از مشکلات حاصل از تعطیلی معدن فارغ شوند.

انتهای پیام/

 

دیدگاهتان را بنویسید